بیش از این به حیثیت دولت آسیب وارد نكنید

رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در واكنش به تشدید آلودگی هوا، گفت: بیش از این به حیثیت دولت آسیب وارد نكنید.

به گزارش نما به نقل از مهر، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شاخص کیفیت هوای امروز تهران در شش ایستگاه بالاتر از عدد ۱۵۰ است، اظهار کرد: سلامت مردم را باید جدی گرفت و نباید با آن بازی کرد. اقدامات موثری در این زمینه صورت نمی گیرد و با این رویه نباید انتظار داشت که آلودگی هوا کاهش یابد.

وی با بیان اینکه برای تعطیلی معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ مکاتبه ای با فرماندار تهران صورت گرفته است، گفت: انتظار داریم فرمانداری با اقدامی قاطع با تعطیلی دایم معادن شن و ماسه جنوب تهران اجازه ندهد بیش از این به حیثیت دولت آسیب وارد شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی چند سوال مهم مطرح می شود، نخست اینکه چرا طرح LEZ با هدف ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده اجرایی نمی شود.

حافظی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران در ۱۰ اردیبهشت سال ۹۲، باید خودروهای دیزلی به فیلتر دوده مجهز شوند، تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار سرویس توسط کامیون های حمل بار هر شب در سطح شهر تهران ارائه می شود که این خودروها بر خلاف مصوبه دولت، فاقد فیلتر دوده هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مصوبه مذکورخودروسازان را مکلف کرده که از ابتدای سال ۹۴ برای خودروهای جدید نیز فیلتر دوده نصب کنند، تاکید کرد: خودروسازان با توسل به ابزار استمهال این مصوبه را اجرایی نمی کنند.

حافظی به سیاست گذاری دولت در کمک به خودروسازان اشاره کرد و گفت: دولت هزار میلیارد تومان برای تخلیه انبارهای خودروسازان وام داده است اما هیچ نقطه اتصالی میان ورود این تعداد خودرو به سطح شهرها و حذف خودروهای فرسوده برقرار نشده است. از سویی ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران تردد دارند که به علت اختلاف مالی میان ایران خودرو و ستاد سوخت، اهتمام جدی برای خروج و جایگزینی این خودروها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هر موتورسیکلت ۱۲۵ سی سی کاربراتوری حداقل ۵ برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کند، افزود: موتور این موتورسیکلت ها از کشور چین وارد می شود و وزارت صنایع و سازمان محیط زیست نیز هم مجوز آن را می دهند. سوال اینجاست چرا شماره گذاری این موتورسیکلت ها متوقف نمی شود و چرا حداقل نسبت به تبدیل این موتورسیکلت ها به انژکتوری اقدامی صورت نمی گیرد.

حافظی در این جلسه در بررسی لایحه "ضوابط نصب سایت آنتن و دکل در شهر تهران"، نیز گفت: اپراتورها به فکر منافع خودشان هستند و نباید به دلیل منفعت آنها شهر تهران به دکلستان تبدیل شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان تنظیم مقرارات رادیویی پیش نویسی در این باره تهیه کرده است، افزود: اعضای متخصص شورای شهر تهران درباره این پیش نویس نظرات خود را اعلام کرده اند و این ضوابط قابل استناد و ابلاغ است از این رو ضوابط اعلام شده در نصب سایت، دکل و آنتن فنی و کارشناسی شده است و نباید از دیدگاه بنگاه های اقتصادی نسبت به آن نظر داد.

۱۳۹۴/۹/۲۹

اخبار مرتبط