صدای پای سربازان اسراییل نزدیك است!

فعالین فتنه در حال حاضر چه می كنند؟

6 سال از فتنه بزرگ 88 و سیلی محكم مردم ایران به سران، فعالان و حامیان فتنه در 9 دی می گذرد؛ اما اكنون فعالان فتنه به بهانه دو انتخابات پیش رو درصدد بازگشت به قدرت هستند.

fe600.jpg

اختصاصی-به گزارش نما ؛ اتفاقات تلخ هشت ماهه سال88 (از 22خرداد تا 22بهمن) هرچند مدتی کشور را درگیر حوادث بر جای مانده از اردوکشی‌های خیابانی عده‌ای قانون شکن کرد؛ اما ملت ایران توانست از این برهه عبور و آرامش را مجددا بر فضای کشور حاکم کند. اما در آن سال علاوه بر سران فتنه، تعداد بسیاری از رجال سیاسی نیز به عنوان فعالان و حامیان فتنه حضور داشتند که بعد از سران اصلی این افراد نقش اصلی را در ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور ایفا کردند. از سوی دیگر پس از روی کار آمدن دولت یازدهم که اصلاح طلبان نقش خود را در به قدرت رسیدن رئیس آن (حسن روحانی) بسیار پررنگ می دیدند به همین سان خود را محق حضور در رده های بالای مسئولین کشوری می دانند و این افراد امروز به بهانه انتخابات پیش رو در توهم بازگشت به قدرت هستند؛ درحالی که هنوز عده ای از آنان تکلیفشان را با فتنه 88 روشن نکرده اند.
در ادامه به تعدادی از افرادی که در سال 88 حضور فعالی در اغتشاشات داشته و همچنین سابقه بازداشت و دستگیری را در پرونده خود دارند، اشاره می کنیم:
سعید حجاریان تئورسین اصلاح طلبان که از بازداشت شدگان فتنه 88 بود در دادگاه علنی از مواضع خود عقب نشینی کرد و در حال حاضر نیز به فعالیت های خود ادامه می دهد.

عبدالله رمضان‌زاده، قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی که جز حامیان فتنه در جریان اغتشاشات پس از انتخابات 88 بود هم اکنون از فعالان این دوره انتخابات است.

بهزاد نبوی، از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بازداشت و به مدت 6 سال در زندان بسر می برد که در حال حاضر از فعالین انتخابات پیش رو است.

شهاب‌الدین طباطبایی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی بود که در فتنه 88  به جرم انقلاب مخملی بازداشت شد وی در حال حاضر به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حزب ندا فعالیت می کند.

محمد قوچانی، فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه بازداشت در فتنه 88 را دارد در حال حاضر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران بوده و برای انتخابات های پیش رو بسیار فعال است.

محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی است که در اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم بازداشت شد، او تلاش های بسیاری برای تاسیس حزب اتحاد ملت کرده است.

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که سابقه فعالیت در فتنه 88 را دارد، در حال حاضر نیز به فعالیت های انتخاباتی مشغول است.

علی شکوری‌راد، از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸بود که به دلیل اتهامات امنیتی بازداشت شد؛ وی در حال حاضر دبیر کل حزب اتحاد ملت است.

محمدرضا خاتمی، دبيركل حزب منحله مشاركت و نایب رئیس مجلس ششم که سابقه بازداشت در سال 88 را دارد؛ برای انتخابات مجلس شورا نامزد شد.

سعید لیلاز، فعال سیاسی و اقتصادی اصلاح طلب درپی حوادث سال 88 به 6 سال حبس متهم شد و هم اکنون از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است.

علی تاجرنیا که در کمیته صیانت از آراء ستاد میرحسین موسوی عضویت داشت پس از حوادث سال 88 به جرم تبانی علیه امنیت کشور بازداشت شد وی اکنون از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت است.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در جریان اغتششات 88 به جرم «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات»، «تبلیغ علیه نظام»، «نشر اکاذیب به قصد تشويش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» بازداشت شد و در حال حاضر از اعضای حزب اتحاد ملت است.

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب که از حامیان فتنه 88 بود با حضور در ستاد انتخابات کشور برای مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد.

عماد الدین باقی، فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه بازداشت در فتنه 88 را دارد مجددا برای فعالیت های انتخاباتی فعال شده است.

جواد اطاعت، حامی فتنه 88 و از متحصنین تندروی مجلس ششم، رئیس دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

 هادی غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام و حامی فتنه ضمن حضور در وزارت کشور و ثبت نام برای انتخابات مجلس دهم از مواضع خود نسبت به انتخابات 88 اعلام برائت کرد.

مرتضی الویری، نماینده مهدی کروبی در کمیته پیگیری امور زندانیان و آسیب‌دیدگان پس از انتخابات، عضو حزب کارگزاران سازندگی و از بازداشت شدگان فتنه 88 بود که برای نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد است.

شهربانو امانی انگنه، نماینده دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی مسئول ستاد میرحسین موسوی در شاخه اقشار-مردم-جوانان و هنرمندان بود که به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد و در حال حاضر با حکم معصومه ابتکار به عنوان مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور زنان و خانواده منصوب و برای انتخابات مجلس پیش رو کاندیدا شده است.

اکبر اعلمی از چهره‌های شاخص اصلاح طلب است که به دلیل اظهارات توهین آمیز (قابل استیضاح بودن کابینه امام حسین) در چند انتخابات گذشته صلاحیتش توسط شورای نگهبان احراز نشده؛ در این دوره نیز نامزد انتخابات مجلس شده است.

این موضوع را نمی توانیم فراموش کنیم که در جريان فتنه 88، نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با صراحت اعلام كرد كه «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند!» و شيمون پرز، رئيس‌جمهور رژيم كودك كش اسرائيل گفت: «اصلاح‌طلبان به نمايندگي از اسرائيل با رژيم اسلامي ايران مي‌جنگند!» و اصلاح طلبان این موضوع را هیچگاه تکذیب و رد نکردند.در واقع خاستگاه هر دو فتنه 78 و 88 از درون جریان اصلاح طلبان بوده است.

به هر حال فتنه 88 موضوعی فراموش ناشدنی در تاریخ سیاسی ایران است که پس از گذشت چند سال هنوز به عنوان روزهای تلخ و تاسف بار از آن یاد می شود و به نظر می رسد کسانی که از حلقه های اصلی به وجود آورنده این جریان بودند، اگر امروز مایل به انجام فعالیت در نظام جمهوری اسلامی تحت لوای ولی فقیه و قانون اساسی هستند، باید ضمن نشان دادن پایبندی به این دو اصل مهم با حوادث و اتفاقات آن سال مرزبندی کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۹

اخبار مرتبط