كاردار جدید انگلیس در ایران معرفی شد

وزارت خارجه انگلستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌‌ای اعلام كرد «نیكلاس هاپتون» به عنوان كاردار جدید این كشور در تهران منصوب شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت خارجه انگلستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌‌ای اعلام کرد «نیکلاس هاپتون» به عنوان کاردار جدید این کشور در تهران منصوب شده است.

هاپتون جایگزین «آجی شارما» می‌شود که از دو ماه قبل به عنوان سفیر لندن در قطر انتخاب شد و تهران را به مقصد دوحه ترک کرد. وی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ سفیر انگلیس در قطر بود.

آقای هاپتون از سال ۱۹۸۹ به وزارت خارجه انگلیس پیوست. هاپتون در دفتر نخست وزیری انگلیس نیز در امور امنیت ملی مشغول به فعالیت بود.

هاپتون در استانه عزیمت به تهران به اظار نظر پرداخت و گفت: «از این‌که به عنوان کاردار در جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت می‌شوم، خوشحال هستم. امیدوارم که برای د شکور ایران و انگلیس این امکان فراهم شود تا روابط تا سطح کامل سفرا برسد و من از این مسئله خرسند خواهم شد. این لحظه‌ای مهم در زمینه روابط بین ایران و انگلیس است و ما امیدواریم که ارتقا مثبت آن‌را به دنبال بازگشایی سفارتخانه‌ها تدام بخشیم. من بی صبرانه در پی مشارکت در دور جدیدی از همکاری بین دو کشور هستم.»

نیکلاس هاپتون قرار است از فردا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ برابر با ۱۰ دی ماه ۹۴ فعالیت خود را آغاز کند.

۱۳۹۴/۱۰/۹

اخبار مرتبط