برنده جایزه كیهان شناسی «بوكالتر» ،یك اختر فیزیكدان ایرانیست

اخترفیزیكدان ایرانی موسسه فیزیك نظری پریمیتر و استاد دانشكده فیزیك و نجوم دانشگاه واترلوی كانادا موفق به دریافت جایزه سوم كیهان شناسی بوكالتر (The Buchalter Cosmology Prize) شد.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، نیایش افشردی و الیوت نلسون به پاس یافته های تحقیقاتی خود که در مقاله ای با عنوانCosmological Non-Constant Problem: Cosmological bounds on TeV-scale physics and beyondارائه شده، برنده این جایزه معتبر کیهان شناسی شدند.

جایزه سالانه بوکالتر به محققان و ارائه دهندگان نظریه های جدید در حوزه کیهان شناسی و اخترفیزیک اعطا می شود و شامل سه جایزه 10 هزار، پنج هزار و دو هزار و 500 دلاری است.

افشردی از فارغ التحصیلان دبیرستان استعدادهای درخشان(تیزهوشان) علامه حلی تهران و برنده مدال نقره المپیاد جهانی فیزیک سال 1996 (1375) نروژ است که تحصیلات کارشناسی خود را در رشته فیزیک در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برده است.

این اخترفیزیکدان جوان ایرانی، پیش از این نیز جوایز علمی متعددی از جمله مدال طلای پرفسور M. K. Vainu Bappu انجمن نجوم هند در سال 2008، جایزه وزارت تحقیقات و نوآوری اونتاریوی کانادا و تسهیلات شتابدهنده اکتشافات شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا (NSERC) را کسب کرده است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط