دبه جدید برجام

عکس خبري -دبه جديد برجام

هنوز خبر اجرای برجام در رسانه‌های جهان خودنمایی می‌كرد و بازار تبریك‌گفتن‌ها در ایران داغ بود كه وزارت خرانه‌داری آمریكا بیانیه‌ای منتشر كرد و از بهانه جدید آمریكا برای اعمال تحریم علیه ایران پرده برداشت.

بامداد ۲۷ دی ماه ۱۳۹۴، پس از انجام تعهدات جمهوری اسلامی ایران در توافق جامع هسته‌ای و پس از تأیید آژانس بر انجام دقیق این توافقات که شامل برچیدن بخشی از سانتریفیوژ، تزریق سیمان به حفره‌های قلب رآکتور اراک و خروج اورانیوم غنی‌شده از خاک ایران می‌شد، با اعلام رسمی وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برجام اجرایی و بخشی از تحریم‌های ظالمانه که به بهانه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز علیه کشورمان وضع شده بود، برداشته شد! اما هنوز خبر اجرای برجام در رسانه‌های جهان خودنمایی می‌کرد و بازار تبریک‌گفتن‌ها در ایران داغ بود که وزارت خرانه‌داری آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد و از بهانه جدید آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران پرده برداشت.
در بيانيه رسمي وزارت خزانه‌داري آمريکا آمده است: «با هماهنگي و تأیيد دولت آمريکا به منظور جلوگيري از گسترش برنامه موشکي بالستيکي ايران، علیه یازده شرکت و فرد که در مسير توليد برنامه موشکي بالستيک جمهوري اسلامي ايران نقش داشته‌اند، تحریم وضع شده است.» موضوعی که پایگاه تحلیلی «فارین پالیسی» از آن به منزله یک درام یاد کرد و نوشت: «واشنگتن، تنها چند ساعت پس از کامل شدن روند تبادل زندانیان و تنها یک روز پس از لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، دور تازه تحریم‌های خود علیه ایران را آغاز کرد»؛ خبری که اگرچه این‌بار در میان اخبار فراوان اجرای برجام گم شد، اما در روزها و ماه‌های آینده باز تکرار خواهد شد تا نشان دهد، آمریکا و غرب هرگز از دشمنی با انقلاب اسلامی دست برنخواهند داشت. بیانیه‌ای که ثابت کرد، اگر امروز در مقابل ایران از تغییر حرفی به میان می‌آید، منظور تغییر بهانه‌هاست، نه تغییر سیاست‌های ضد ایرانی. در حقیقت خبر تلخی که تنها ساعاتی پس از اجرای برجام در جهان منتشر شد، بر این تجربه تاریخی ملت ایران صحه گذاشت که نمی‌توان به غرب اعتماد کرد و فریب خنده‌های دشمن را خورد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط