وزیر دفاع :

سیاست مبتنی بر عزت،حكمت و مصلحت، برجام را به فرجام رساند

با تدابیر حكیمانه مقام معظم رهبری، مقاومت بی نظیر ملت حماسه آفرین ایران اسلامی و مجاهدت و مدیریت دولت خدمت گذار به ویژه دستگاه دیپلماسی كشور، این پیروزی را از دستاوردهای سیاست مبتنی بر عزت، حكمت و مصلحت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی كرد.

به گزارش نما سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه شورای راهبردی وزارت دفاع طی سخنانی با تبریک موفقیت بزرگ و دستاورد سترگ جمهوری اسلامی ایران در رفع تحریم های بی منطق و ظالمانه به محضر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و ملت رشید و سرافراز ایران گفت : با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، مقاومت بی نظیر ملت حماسه آفرین ایران اسلامی و مجاهدت و مدیریت دولت خدمت گذار به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور، این پیروزی را از دستاوردهای سیاست مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد.
به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سردار دهقان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای هسته ای و تجلیل از خانواده صبور و مکرم آنان تصریح کرد : تثبیت حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران، دستاورد خون شهیدان و حاصل مجاهدت دانشمندان و نخبگان عزیز و فرهیخته ای است که هستی خویش را برای حفظ و تداوم فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران فدا کردند .
وزیر دفاع با بیان اینکه به فرجام رسیدن برجام خط بطلانی بر دروغ پراکنی ، جنگ روانی و سناریوهای آشکار و پنهان نظام سلطه و سیاست ایران هراسی آنان بود گفت : بی تردید با رفع موانع وپس از گذار از این مرحله حساس، ملت و دولت با همدلی و همزبانی، هوشیاری و بصیرت و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان و استعداد داخلی، ظرفیت های ملی، منطقه ای و بین المللی را برای پایه ریزی زیرساخت های نیرومند به منظور رشد و شکوفایی پایدار و فزاینده کشور در همه زمینه ها به کار خواهند گرفت .
سردار دهقان رویکرد وزارت دفاع را در دوران پسا تحریم علاوه بر تقویت بی وقفه توان و بنیه دفاعی کشور و نیروهای مسلح ، بسیج قابلیت ها و توانمندی های این وزارتخانه و صنایع وابسته برای شتاب بخشیدن به ایجاد اشتغال و کمک به پیشرفت و اجرای طرح های زیربنایی در کشور ذکر کرد.
وزیر دفاع افزود : در عرصه دیپلماسی دفاعی نیز با گسترش همکاری دفاعی با همسایگان و کشورهای مختلف جهان، ضمن کمک به تثبیت صلح، ثبات و امنیت، با مولفه های ناامنی به ویژه تروریسم افسار گسیخته که امروز امنیت همه شهروندان در سراسر جهان را به مخاطره انداخته به شدت مقابله خواهیم کرد .
سردار دهقان در ارتباط با اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت : تلاش برای اعمال تحریم های جدید به بهانه های نامربوط نشان از تداوم سیاست های خصمانه آمریکا و کینه ورزی علیه ملت ایران و تلاش بیهوده برای تضعیف قدرت دفاعی ایران است که به امنیت، ثبات و آرامش منطقه هیچ کمکی نمی کند.
وزیر دفاع تاکید کرد : صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و متکی بر دانش، تخصص و زیر ساخت های صنعت دفاعی است و تحریم افراد و شرکت ها تاثیری بر روند توسعه و تقویت آن ندارد و البته این را در عمل و با رونمایی از دستاوردهای جدید موشکی نشان خواهیم داد.
سردار دهقان در پایان افزود :امروز در پسا برجام، ملت ما با حفظ وحدت، انسجام و حضور آگاهانه و هوشمندانه خود در صحنه تحت زعامت و رهبری مقام معظم رهبری ضمن بهره برداری کامل از فرصت های اجرایی شدن برجام، با نهایت دقت، اقدامات دشمن را رصد و متناسب با آن واکنش تعیین کننده و پشیمان کننده خواهد داشت .

۱۳۹۴/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط