تداوم حمایت آمریكا و انگلیس از آل‌خلیفه نابخشودنی است

فعال سیاسی بحرینی با اشاره به اینكه رژیم آل‌خلیفه همچنان از حمایت‌های آمریكا و انگلیس بهره می‌برد، این حمایت‌ها را اقدامی نابخشودنی برشمرد.

به گزارش نما؛ «محسن العلوی»، فعال سیاسی بحرینی در گفت‌وگو با فارس در منامه از جامعه بین‌المللی خواست در محاسبات و مواضع خود در قبال ملت انقلابی بحرین و کمک به دیکتاتوری حاکم بر این کشور تجدید نظر کنند.

این فعال سیاسی بحرینی با بیان اینکه اقدام حکومت عربستان و آمریکا در حمایت از رژیم آل خلیفه بخشودنی نیست، افزود: خواسته ملت بحرین و سازمان‌های جامعه مدنی این کشور آزادی و عدالت است و در این راستا از کشورهای جهان می‌خواهند محاسبات خود را مورد بازنگری قرار دهند.

العلوی گفت: حکومت بحرین همچنان از حمایت‌های آمریکا و انگلیس و برخی از رژیم‌های عربی بهره می‌برد و در این خصوص ما از آمریکایی‌ها می‌خواهیم در منافع منطقه‌ای خود تجدید نظر کنند و به سیاست همسویی با آل خلیفه پایان دهند.

وی افزود: کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارش اخیر خود به شکست و به بن رسیدن اصلاحات در بحرین و خط مشی دیکتاتور مابآنه حکومت این کشور اشاره و تاکید کرده، برای این نهاد بین‌المللی محرز شده که سیاست‌های منامه شکست خورده و آل خلیفه در تعامل با مردم بحرین از گزینه امنیتی استفاده می‌کند.

این فعال بحرینی تاکید کرد: منامه به هیچ وجه در اصلاحات جدی نیست و آنچه درباره گفت‌وگو و مذاکره ملی برای دستیابی به راه حلی سیاسی جهت خروج بحرین از بحران سخن گفته، تنها تلاشی برای بهبود چهره و وجهه سرکوبگر خویش در عرصه بین‌المللی است.

محکومیت توهین وزیر خارجه بحرین به آیت‌الله سیستانی

از سوی دیگر، بحرینی‌های مقیم عراق با برگزاری تظاهراتی در شهر نجف اشرف اظهارات توهین‌آمیز وزیر خارجه بحرین به آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق و نیروهای مقاومت مردمی این کشور که در حال مبارزه با داعش هستند، را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم‌ بحرین و تصاویر آیت الله سیستانی هرگونه تعرض و توهین به مرجعیت عالی دینی عراق و جهان اسلام را محکوم کردند.

«خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر خارجه بحرین در سخنانی نیروهای بسیج مردمی عراق که درحال مبارزه با داعش هستند، را گروه‌های «تروریستی» خواند و خواستار انحلال این نیروها و نجات مردم عراق از آنها شد.

وزیر خارجه بحرین در بخش دیگری از اظهارات خود گفته بود که نیروهای بسیج مردمی عراق طبل توخالی هستند که هدف آنها کشتن بی‌گناهان از جمله در منطقه «المقدادیه» و منفجر کردن مساجد است و از این حیث چه تفاوتی میان آنها و داعش و یا تروریست‌هاست.

مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی‌ها خواستار بازنگری در پرونده الحلواجی شد

اما مرکز بین‌المللی حمایت از حقوق و آزادی‌ها بار دیگر خواستار بازجویی و تحقیق مجدد در پرونده «خلیل الحلواجی»، بنیانگذار جمعیت امل بحرین پس از محرومیت از حقوق تضمین شده برای وی به موجب قوانین بین المللی شد.

این نهاد حقوق بشر بین المللی در بیانیه‌ای از حکومت بحرین خواست امکان ارتباط و تماس الحلواجی که از سپتامبر 2014 بازداشت شده، با دنیای خارج و ملاقات خانواده‌اش با وی را بدهد.

مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی‌ها در این بیانیه همبستگی خود با الحلواجی و تمام مدافعان حقوق بشر در بازداشت رژیم آل خلیفه را اعلام کرد و خواستار احترام منامه به قوانین و تعهدات بین‌المللی در زمینه حمایت از حقوق بشر شد.

انتهای پیام

۱۳۹۴/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط