معاون رگولاتوری

آغاز مذاكرات رگولاتوری با مخابرات

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: مذاكرات‌مان با شركت مخابرات ایران برای استفاده بهینه از منابع فركانسی این شركت از جمله باند فركانسی ۹۰۰ مگاهرتز آغاز شد.

به گزارش نما صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه کلیه باندهای فرکانسی مناسب و مورد نیاز اپراتورهای موبایل را جهت بهره‌برداری از خدمات 3G و 4G در اختیار آنها قرار داده‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر هر سه اپراتور موبایل کشور باندهای 1800، 2100 و 2600 مگاهرتز را در اختیار دارند اما درخواست‌شان برای اختیار کردن تکه باندهای بیشتری از رنج‌های مذکور و حتی فرکانس‌های پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی باندها مانند 900 مگاهرتز تالیا براساس پروانه در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دارد که به عقیده ما باید اصلاحاتی روی آن صورت گیرد، گفت: شرکت مخابرات ایران از منظر پروانه‌ای عملا دارنده این فرکانس است و با توجه به اینکه پروانه آن شامل ثابت و سیار می‌شود، می‌تواند آن را در گروه خود استفاده کند.

معاون رگولاتوری در پاسخ به این سوال که چطور می‌شود باند فرکانسی که براساس پروانه در اختیار مخابرات قرار دارد را اصلاح کنید و آیا مجوز چنین کاری وجود دارد؟، گفت: فرکانس جزو منابع ملی است و براساس نیاز اپراتورها در اختیار آنها قرار می‌دهیم. ثانیا در الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران و سایر اپراتورها استفاده بهینه از منابع فرکانسی تصریح شده است.

عباسی شاهکوه تصریح کرد: البته ما در چارچوب پروانه این شرکت با آن مذاکره می‌کنیم تا استفاده بهینه‌ای از باندهای فرکانسی حاصل شود.

وی با بیان اینکه جلسات ما تقریبا از اوایل دی ماه شروع شده و هنوز به جای خاصی نرسیده است، گفت: اینکه بخواهم بگویم قرار است تکه باندهایی از این شرکت اخذ شود و در اختیار اپراتورهای دیگر قرار گیرد، کار ساده‌ای نیست زیرا این شرکت یک الحاقیه دارد و ما هم به عنوان رگولاتوری یکسری قانون داریم که در راستای آنها باید با هم مذاکره کنیم تا به نتیجه برسیم.

۱۳۹۴/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط