مجری و روزنامه‌گار مصری:

چرا همه انتحاری ها سلفی اند؟

مجری و روزنامه نگار مصری، با انتقاد بسیار شدید از علمای سعودی آنان را باعث مسموم شدن فكر انسانها دانست و تأكید كرد: تفكر وهابی سلفی دلیل حملات تروریستی در عربستان سعودی و دنیا است.

به گزارش نما به نقل از مشرق، "ابراهیم عیسی" در برنامه خود در شبکه ماهواره ای "القاهره و الناس" (قاهره و مردم) گفت: علمای سعودی با فتواهای تکفیری خود در حال مسموم کردن افکار انسانها هستند.

وی با درخواست برای محاکمۀ "شیوخ عربستان" اظهار داشت: تروریست‌ها و افراطی‌ها محاکمه می‌شوند درحالیکه هیچکدام از این شیوخی که باعث ایجاد و نشر آن افکار شده‌اند، بازخواست نمی‌شوند.

ابراهیم عیسی گفت، همه تروریستهای انتحاری، سلفی هستند.

وی در این برنامه ویدیویی را از "صالح الفوزان" مبلغ سعودی پخش کرد که در آن فتوا می دهد "مستحب نیست هنگام صلوات برای پیامبر بگوییم آل محمد زیرا شیعیان اینگونه صلوات می فرستند، ولی می توان به جای آن گفت آل محمد و اصحابه".

این روزنامه نگار مصری درباره این ویدیو گفت: ببینید دشمنی تا چه حدی رسیده است، شیخ از صلوات بر خاندان پیامبرما (ص) خودداری می‌کند زیرا شیعیان آن را به زبان می‌آورند ... حال باید به او بگوییم که شیعیان هم سوره فاتحه را می‌خوانند بنابراین آیا ما نباید آن را دیگر بخوانیم ؟! شیعیان هم 5 بار در روز نماز می‌خوانند آیا این را نیز تغییر می‌دهی زیرا شیعیان اینگونه هستند؟!

ابراهیم عیسی در ادامه تأکید کرد: شیوخ وهابیت می‌گویند شیعه کافر است، بنابراین وقتی یک تروریست خودش را برای کشتار شیعیان منفجر می کند، شیوخ وهابیت از آن شانه خالی کرده و محکوم می کنند، درحالیکه خودشان دلیل و انگیزه این اقدام تروریستی هستند، و جنایت آنان کمتر از آن فرد تروریست نیست.

عیسی خاطرنشان کرد: آنان تروریست فریب خورده انتحاری که خودش را در مساجد عربستان منفجر می‌کند محکوم می کنند، درحالیکه باید مشایخ وهابیت که آن انتحاری را با تفکرات تروریستی افراطی تغذیه می‌کنند، محاکمه شوند.

عیسی شیوخ سعودی را عامل نابودی انسانیت دانست و افزود: باید با این تفکر جنگید و نه یک گروه (تروریستی) که زاییده همین تفکر افراطی تروریستی است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط