حجت الاسلام خرسند در گفتگو با نما:

سكوت نسبت به اعلام حمایت دشمن، یعنی همراهی با او

عکس خبري -سکوت نسبت به اعلام حمايت دشمن، يعني همراهي با او

برائت از دشمن یك امر ضروری است؛ مخصوصاً موقعی كه دشمن با شفافیت از یك شخص یا جریانی حمایت می كند. اینجا انسان نباید ساكت بنشیند و باید موضع گیری بكند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است که علّت حمایت بیگانگان از برخی لیست های انتخاباتی در ایران، ایجاد دودستگی و اختلاف است.

حجت الاسلام محمّد خرسند در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، با بیان اینکه رسانه های استکباری اولویت اولشان این است که انتخابات در ایران برگزار نشود یا اگر هم برگزار می شود کم رونق برگزار بشود، گفت: اولویت بعدی شان این است که اگر هم انتخاباتی برگزار می شود نتیجه اش طوری باشد که مورد رضایت آنها باشد. لذا چون می دانند که مردم شرکت می کنند، حالا هجمه شان را روی بحث نتیجه انتخابات متمرکز کرده اند و اینکه از یک جریانی حمایت بکنند و در مقابل، یک جریانی را بکوبند.
وی هدف دشمنان از این اقدام را ایجاد اختلاف و دو دستگی در داخل کشور عنوان کرد و اظهار داشت: هدف بعدی آنها کوبیدن شخصیت ها و جریان های انقلابی و اصیل است. خب اینجا مردم باید تشخیص بدهند؛ وقتی دشمن از یک جریانی تعریف می کند و یک جریانی را می کوبد، این خودش دلیلی بر حقانیت آن افراد و جریان است، و یکی از نشانه های نفوذ دشمن هم همین است. دشمن می آید از طریق رسانه روی برخی افراد سرمایه گذاری می کند و از آنها تعریف و تمجید می کند تا اگر آنها فردا مسئولیتی بدست آوردند، خودشان را وامدار این رسانه ها و جریانات بدانند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه امروز، هم مجلس خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی مورد طمع نفوذ دشمن قرار گرفته اند، بیان کرد: اینجاست که ما باید متوجه باشیم و ان شاء الله در مسیر درست حرکت بکنیم؛ مسیر دشمن را بشناسیم و یکی از نشانه های بصیرت همین دشمن شناسی است. انسان باید دشمن را بشناسد، خط دشمن را بشناسد و راه های نفوذ دشمن را بشناسد. خب همه کسانی که در انتخابات شرکت کرده اند و مورد تأیید قرار گرفته اند، همه محترم اند امّا شاید دشمن باز روی برخی از همین ها طمع داشته باشد. ما باید سعی کنیم در آن مسیری که دشمن ترسیم می کند حرکت نکنیم بلکه خلافش حرکت بکنیم.
خرسند با تأکید بر لزوم اعلام برائت افرادی که در لیست مورد حمایت انگلیس قرار گرفته اند گفت: برائت از دشمن یک امر ضروری است؛ مخصوصاً موقعی که دشمن با شفافیت از یک شخص یا جریانی حمایت می کند. اینجا انسان نباید ساکت بنشیند و باید موضع گیری بکند. موضع گیری نکردن و یا سکوت کردن، یک نوع همراهی با دشمن است. لذا کسانی که اسامی شان داخل لیستی است که دشمن از آن لیست و جریان حمایت می کند حداقل باید اعلام بیزاری و برائت بکنند از دشمن و مرزبندی خودشان را با دشمنان و غیر خودی ها مشخص بکنند.

۱۳۹۴/۱۲/۵

اخبار مرتبط