رفع مشكلات روحی و روانی با جنگل درمانی

رییس سازمان جنگل ها و مراتع كشور گفت: با توسعه فضای سبز می توان بیماری های روحی و روانی را با جنگل درمانی رفع كرد.

به گزارش نما به نقل از میزان، خدا کرم جلالي روز پنج شنبه در مراسم جشن روز درختکاري دانشگاه علوم انتظامي و معاونت مهندسي نیروی انتظامی ضمن تقدير از توجه و اهتمام فرماندهان ناجا در توسعه فضاي سبز گفت:نيروي انتظامي در صيانت از انفال عمومي، جنگل ها و مراتع نقش موثري دارد.

وي با اشاره به همکاري موثر نيروي انتظامي با سازمان جنگل ها و مراتع افزود: منابع طبيعي و صيانت از اين ثروت، زيربنايي ترين اقدام براي تحقق اقتصاد مقاومتي است.

معاون وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: حفظ و صيانت از منابع طبيعي با مشارکت مردم، همه اقشار جامعه و دستگاه هاي مسئول امکان پذير است.

وي در ادامه با اشاره به پديده "تغيير اقليم" عنوان کرد: "گرمايش زمين"، "کمبود آب شيرين" و "بيابان زايي" سه چالش مهم و گريبان گير جهان امروز است و اين سه چالش در مناطق و کشورهايي که در کمربند خشک و نيمه خشک هستند، بيشتر است.

جلالي با بيان اينکه بخش عمده اي از جغرافياي ايران در حوزه خشک و نيمه خشک است، افزود: در راستاي صيانت ، حفظ منابع طبيعي و فضاي سبز کشور بايد اقدامات موثري صورت بگيرد، هرچند اقدام در حوزه حفظ جنگل ها و مراتع بايد جهاني باشد.

اين مقام مسئول تاکيد کرد :وقوع پديده "تغيير اقليم" بحران هاي فراواني را به دنبال دارد.

وي با طرح اين سوال که "ريشه تغيير اقليم چيست؟ و چه اقداماتي در اين راستا بايد صورت بگيرد، گفت:پديده تغيير" اقليم" با بالا رفتن غلظت گازهاي گلخانه اي به ويژه گاز کربنيک ايجاد مي شود.

رئيس سازمان جنگل ها و مراتع کشور اضافه کرد: افزايش غلظت گازهاي گلخانه اي باعث ايجاد پديده گرمايي در جو زمين مي شود . افزايش حرارت و گرماي زمين موجب افزايش تبخير و تعرق گياهان مي شود و در پي آن افزايش نياز آبي گياهان، مشکلات متعددي ايجاد مي کند.

معاون وزير جهاد کشاورزي اشاره کرد: بيابان زايي ، کمبود آب ، تخريب منابع طبيعي و کاهش فضاي سبز ،فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي و ... را تحت تاثير قرار مي دهد.

وي عنوان کرد: تخريب جنگل ها، مراتع و فضاي سبز به دنبال خود پيامدهايي چون مهاجرت بي رويه، حاشيه نشيني، فقر و بيکاري به دنبال دارد.

رئيس سازمان جنگل ها و مراتع کشور خاطر نشان کرد: وقتي قناتي خشک يا جنگلي نابود مي شود، عملا زندگي و فعاليت هاي اقتصادي در آن منطقه تعطيل مي شود و مهاجرت و گسترش حاشيه نشيني، بزهکاري را افزايش و در پي آن ماموريت هاي نيروي انتظامي نيز گسترش مي يابد.

جلالي با بيان اينکه منابع طبيعي و محيط زيست پايه و اساس توسعه پايدار است تاکيد کرد: عدم توجه به اين مهم نيز آثار و پيامد هاي مخرب بسياري دارد.

وي ادامه داد: انسان ، محيط و اقتصاد سه پايه اساسي توسعه پايدار است .

اين مقام مسئول در ادامه با بيان اينکه امروزه در جهان "جنگل درماني" يکي از کارکردهاي توسعه فضاي سبز است، افزود: توسعه فضاي سبز و محيط زيست مي تواند در رفع وحل بسياري ازمشکلات روحي و جسمي بشر کارساز باشد.

وي بيان کرد: کاهش فضاي سبز ،افزايش آلايندگي ها را به دنبال دارد.امروز محدوديت منابع آبي ، اجازه توسعه ايده آل فضاي سبز به ما را نمي دهد.لذا حفظ و صيانت از هر آنچه که داريم در اولويت است.

رئيس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با بيان اينکه درختان نمادآباداني، نظم، خير ،برکت و مظهر زيبايي هستند،عنوان کرد: "امنيت اکولوژيک يکي از امنيت هاي زير بنايي براي هر کشور است.
وي خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي با تعامل و ارتباط با سازمان جنگل ها و مراتع مي تواند در ايجاد و توسعه "امنيت اکولوژيک "نقش موثري ايفا کند.

معاون وزير کشاورزي با تاکيد بر اينکه حفظ و حراست از محيط زيست و فضاي سبز با "مشارکت همگاني" امکان پذير است، گفت:اميدوارم صيانت از ثروت ملي يعني فضاي سبز و محيط زيست همگاني شود.

۱۳۹۴/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط