جذب نخبگان فضای مجازی در پلیس فتا

عکس خبري -جذب نخبگان فضاي مجازي در پليس فتا

كلاهبرداری باند حرفه ای به بهانه خرید خودرو، هشدار در مورد كلاهبرداری با پیامك و جذب نخبگان در پلیس فتا از مهمترین اخبار امروز پلیس فتا است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سرهنگ شکریان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اعلام داشت: در پی ثبت شکوائیه ای در دادسرای ویژه جرائم رایانه ای مبنی بر وقوع برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی و ارسال آن به پلیس فتای تهران بمشخص شد شخصی با قصد انجام مبادله اقتصادی از طریق کارت بانکی پس از مدتی در حالی که در انتظار واریز مبلغی به حساب خود بوده است با تخلیه ی اعتبار حساب خود مواجه می شود.

وی ادامه داد: با ثبت اظهارات شاکی و با توجه به شکل وقوع از آغاز تا انجام جرم کارشناسان مجرب پلیس متوجه شباهت این پرونده با تعدادی از پرونده ها که بصورت موازی در حال بررسی در این پلیس بودند، شدند. در تمامی پرونده ها شخصی با شاکیان که همگی قصد فروش خودرو از طریق آگهی روزنامه داشتند تماس گرفته و به بهانه‌ی خرید خودرو و واریز ناموفق نیمی از مبلغ خرید که هیچ گاه واریز نمی شد شاکی را بسوی دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفندهای ویژه ای به بهانه ی چک کردن حساب ، موفق به تعریف مجدد رمز دوم کارت می شدند.

کارشناسان خبره پلیس فتا پس از انجام عملیات فنی و مهندسی توانستند یکی از متهمین پرونده را دستگیر کنند. متهم در بازجویی اولیه ضمن اعتراف به بزه انتسابی همدستان دیگرش را معرفی کرد و به انجام هشت فقره جرم مشابه اعتراف کرد.

در پایان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: پس از شناسایی دیگر متهمین پرونده مشخص شد همگی جز تیمی سازمان یافته هستند، که اقدام به کلاهبرداری و سرقت های متعدد اینترنتی به ارزش تقریبی صد و پنجاه میلیون ریال می کردند.

این مقام به شهروندان هشدار داد در هنگام خریدهای اینترنتی تحت هیچ شرایطی اطلاعات محرمانه و شخصی خود نظیر رمز کارت بانکی را در اختیار دیگران قرار ندهید.

جذب نخبگان فضای مجازی در پلیس فتا

رئیس پلیس فتا با اشاره به بوجود آمدن دهکده ارتباطات جهانی و توسعه شگفت انگیز در زمینه فناوری اطلاعات، اینترنت و ارتباطات دیجیتال، از جذب نخبگان و خبرگان فضای مجازی در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا خبر داد.
سردار هادیانفر ضمن بیان این خبر تصریح کرد: با توجه به فرصت های بدست آمده در زمینه فضای سایبری، فعالیت های فردی و اجتماعی افراد جامعه نیز وابسته به این فناوری شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پلیس فتا در نظارت بر فضای سایبری و ایجاد امنیت راونی برای کاربران در این حوزه موفقیت های چشمگیری بدست آورده است از جذب افراد متخصص،مهندسان و افراد نخبه در فضای مجازی اعم از نرم افزار،شبکه و... خبر داد.

افراد واجد الشرایط علاقه مند به خدمت در فضای اینترنت میتوانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه استعلام به سایت CyberPolice.ir مراجعه کنند.

پیامک برنده شدن در قرعه کشی دامی برای کلاهبرداری

پلیس فتا از شهروندان خواست تا فریب پیامک‌های دروغین را که در قالب برنده شدن در قرعه‌کشی ارسال می‌شوند، نخورند. ناآگاهی شهروندان با روش‌هایی که کلاهبرداران بکار می‌برند و ساده‌انگاری آنان موجب شده تا در دام کلاهبرداران افتاده و مال و جان خود را به خطر بیاندازند.

در همین رابطه سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس فتا اصفهان اعلام داشت: با توجه به شکایات و پرونده‌های تشکیل شده مدتی است که افراد کلاهبردار با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی شرکت‌های معتبر و با مشخصات و آدرس‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.

وی ادامه داد: در پی تماس های مکرر تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه مدتی است پیام کوتاهی با مضمون " شما در قرعه کشی ... برنده مبلغ ۲۵۰۰۰۰ تومان شده اید و به منظور دریافت جایزه و عضویت در سایت اینترنتی ما نام و مشخصات خود را به همین شماره ارسال کنید تا جایزه را دریافت کنید و بلافاصله پس از ارسال پیام مورد نظر جایزه ای به عنوان کارت عضویت رایگان برای این افراد ارسال و در قبال آن مبالغ مختلفی به عنوان هزینه پیک دریافت می شد.

در این راستا با اقدامات حرفه‌ای پلیس فتا، طی بررسی های فنی و تخصصی و استعلامات صورت گرفته متهم مورد نظر شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.

لازم به ذکر است تمامی فعالیت ها و انتشار پیام کوتاه انجام شده متهم از قبیل ایجاد مرکز ارسال و دریافت پیامک و همچنین تاسیس شرکت مزبور هیچگونه مجوزی نداشته و فعالیت های وی غیرقانونی بوده است و این شرکت با همکاری سازمانهای مربوطه پلمپ شد.

رییس پلیس فتا اصفهان در ادامه از مردم خواست تا به اینگونه پیامک‌ها پاسخ نداده و در اسرع وقت از طریق سایت پلیس فتا مراتب را گزارش دهند.گفتنی است، آن دسته از افراد و شرکت‌هایی که با ارسال چنین پیامک‌هایی قصد سوء استفاده و کلاهبرداری را دارند بدون اغماق و با برخورد قاطع پلیس روبه‌رو خواهند شد

۱۳۹۱/۵/۱۱

اخبار مرتبط