سجادی: خادم مانند فرزندم است

معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان می‌گوید به تمامی تعهدات در طول سال‌های 93 – 94 در قبال فدراسیون‌هایی نظیر كشتی عمل شده است.

به‌ گزارش نما به نقل از ‌ایسنا‌، نصرالله سجادی با حضور در برنامه "ورزش و مردم" در مورد آخرین وضعیت فدراسیون‌های المپیکی در مدت زمان باقی‌ مانده تا بازی‌های المپیک 2016، اظها‌ر کرد: ما امسال تلاش کردیم تا به تمامی فدراسیون‌های ورزشی توجه مناسبی داشته باشیم و در این میان فدراسیون های المپیکی از توجه بیشتری برخوردار بودند. برای تایید این حرف باید بگویم با وجود این که ما 100درصد بودجه خود را در سال 94 دریافت نکرده‌ایم، ولی برخی از فدراسیون‌های المپیکی بیش از 100 درصد از بودجه خود را برای امسال گرفته اند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: امسال برای فدراسیون‌های المپیکی برنامه ویژه‌ ای در نظر گرفته شد که از جمله آنها می‌توان به فدراسیون‌های کشتی، تکواندو، کشتی، و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی و دیگر فدراسیون‌ها اشاره کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی در مورد گلایه‌های رسول خادم از فضای ورزشی ایران، گفت: رسول خادم مانند فرزند من است و به یاد دارم در زمانی که او کلاس سوم راهنمایی بود من مدال بر گردن او انداختم. او از روی احساسات و دلسوزی مطالبی را اعلام کرده است، ولی باید بگویم که ما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا بهترین توجه را به فدراسیون‌های المپیکی از جمله کشتی داشته باشیم.

او افزود: هزینه‌های فدراسیون کشتی بسیار بالا است، ولی طبق آنچه که برای سال‌های 93 – 94 در تفاهمنامه آمده بود شاید شش یا هفت درصد بودجه این فدراسیون باقی‌ مانده باشد.

او افزود: رییس جمهور همیشه به ورزش توجه ویژه‌ای داشته‌اند و به همین منظور با وجود اینکه همه دستگاه‌ها برای سال آینده افزایش 12 تا 14 درصدی بودجه را داشته‌اند، وزارت ورزش و جوانان با افزایش 42 درصدای بودجه همراه شده است.

سجادی با بیان اینکه توجه خوبی به فدراسیون‌ها وجود دارد، گفت: ما بر اساس نیازهای فدراسیون و همچنین تقویم مالی، به فدراسیون‌ها بودجه تخصیص می‌دهیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: برگزاری بیش از 100 مجمع فدراسیون‌های ورزشی نشان از تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان است. ما در این مدت میزبانی 66 رویداد بین‌المللی را بر عهده داشته‌ایم.

او در مورد مدال‌آوری ورزشکاران ایران در رقابت‌های بین‌المللی گفت: ما در سال 94 صاحب 662 مدال شده‌ایم و علاوه بر این 1300 مدال در رقابت‌های آسیایی کسب کرده‌ایم و 32 هزار نفر به مسابقات مختلف اعزام شده‌اند. همچنین برای پیش‌گیری از دوپینگ‌ ما 646 نمونه‌گیری دوپینگ داشته‌ایم و درنهایت اینکه تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در ایران بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر است.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: ما از مهر ماه پرداخت حقوق به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند را آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر ماهانه 104 میلیون تومان به این ورزشکاران می‌دهیم. این بودجخ خارج از بودجه فدراسیون‌ها دیده شده است.

سجادی در مورد اتفاقات رخ داده در دیدار پرسپولیس و تراکتور گفت: این امر برای ورزش ما خوب نیست، فراموش نکنیم تماشاگران بهترین نفراتی هستند که می‌توانند نظم را برقرار کنند. در بازی‌های اخیر نیز شمار زیادی از تماشاگران حضور پیدا کرده‌ بودند و ما نمی‌توانیم 10 یا 20 هزار نفر از ماموران را برای ایجاد نظم و جلوگیری از چنین اتفاقاتی به استادیوم‌ها بفرستیم. البته از این قبیل موارد ممکن است در برخی نقاط دیده شود ولی باید مانع از رخ دادن این اتفاقات زشت شویم.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: این خوب نیست که دیدارهای نهایی لیگ والیبال ایران بدون تماشاگر برگزار شود و باید تلاش کرد تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

او در مورد اختلافات فوتبالی اخیر ایران و عربستان اظهار کرد: آنچه از سوی ما به صورت رسمی مکتوب اعلام شده برگزاری مسابقات در ایران است و ما موافق برگزاری مسابقات در کشور سوم نیستیم.

سجادی افزود: شعار فیفا و تمامی فدراسیون‌های بین‌المللی این است که سیاست نباید در ورزش دخالت داشته باشد ولی در چنین اختلافی می‌بینیم که سیاست دخالت داده شده است. برای مثال رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی برای تیم‌ ملی فوتبال عراق در ایران برگزار می‌شود که نشان از این دارد فیفا ایران را کشوری امن برای برگزاری مسابقات می‌داند. این امر تاییدیه فیفا برای ایران است که ما امنیت کامل برای میزبانی رقابت‌های بین‌المللی را داریم.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: مطالب مطرح شده از سوی عربستان به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست.

او با اشاره به مراسم‌های تجلیل از مدال‌آوران گفت: ما همواره برای تجلیل از مدال‌آوران اهمیت ویژ‌ه‌ای قائل هستیم و حتی برای ورزشکارانی که به دوره ما مربوط نمی‌شدند مراسم تجلیل گرفتیم.

سجادی افزود: ما نزدیک به 44 میلیارد تومان جایزه به ورزشکاران مدال‌آور دادیم و حتی جوایز مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی را به فاصله بسیار کمی به مدال‌آوران دادیم. البته برای مدال آوران سال 94 برنامه‌ تجلیل پیش از بازی‌های المپیک داریم و امیدوارم برای این امر منابع مالی به موقع اختصاص داده شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد وضعیت‌ رشته‌های تیمی برای رسیدن به المپیک گفت: هندبال نسبت به بسکتبال شانس کم‌تری برای رسیدن به المپیک دارد و هر دو رشته شرایط سختی برای رسیدن به المپیک دارد. اما والیبال شانس بالاتری برای رسیدن به المپیک دارد. امیدوارم والیبال برای نخستین بار راهی المپیک شود.

او در مورد زمین‌ تمرین تیم ملی فوتبال ایران و گلایه‌های کی‌روش در این زمینه گفت: وزیر ورزش و جوانان خواستار حل این مشکل بود و من طی بازدید و بررسی که از زمین تیم ملی داشتم، برای بهتر شدن شرایط اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. طی صحبت‌هایی که داشتیم قرار شد تا زمین اصلی ورزشگاه آزادی 4 جلسه در طول اردوی تیم ملی در اختیار ملی‌پوشان قرار گیرد. همچنین من سری به ورزشگاه دستگردی زده‌ام، ولی آنجا میزبانی بازی‌های آسیایی را برای تیم‌های عراقی را بر عهده دارد و به همین خاطر گفتند تیم ملی از این زمین می‌تواند دو جلسه استفاده کند که در نهایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد از زمین آزادی برای تمرین استفاده خواهد شد. البته سر آقای کفاشیان این روزهای شلوغ است و وقتی برای بازدید رفتم رئیس فدراسیون حضور نداشت، با این حال فرقی ندارد؛ من پیگیر این موضوع هستم.

سجادی در پایان در مورد مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان برای سال 95 گفت: در سال 95 مهم‌ترین برنامه‌ ما بازی‌های المپیک 2016 ریو است و تمرکز اصلی ما بر روی این بازی‌هاست. البته در کنار آن توجه به ورزشکاران در رشته‌های مختلف نیز در دستور ما قرار دارد و امیدوارم سال آینده برای ورزش ایران سال بسیار خوبی باشد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط