عضو كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در گفتگو با با نما:

تابوشكنان اسلامی چه اهدافی را دنبال می كنند ؟!

عکس خبري -تابوشکنان  اسلامي چه اهدافي را دنبال مي کنند ؟!

جامعه ما یك جامعه اسلامی و پایبند به اسلام و احكام نورانی آن هستند، برخی از افرادی كه هنجارشكنی می كنند، با نگاه سطحی و غیر مسئولانه به موضوعات نگاه می كنند. زیرا احكام اسلام به گونه ای نیست كه هركس از كوچه و بازار بخواهد در نشریه و روزنامه ای نسبت به احكام اسلام نظر بدهد ؟!

موفقیت لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم در شهر تهران، باعث شده که برخی سران تجدیدنظرطلب این جریان، به این توهم برسند که رأی‌آوری این لیست، نه با هدف خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور بلکه به معنای درخواست مردم برای حذف دین و مقدسات از عرصه کشور و زندگی مردم است؛ توهمی که با اظهارات یکی از زنان راه‌یافته این جریان به مجلس درباره ضرورت آزادی کشف حجاب، نمود عینی یافت و اکنون با انتشار مطالب دین‌ستیزانه از سوی تئوریسین ارشد این جریان، ضمن تمسخر روایات معصومین، خواستار حذف تقویم قمری از زندگی ایرانیان شده است!
ماجرا به همین جا ختم نشد، بلکه فائزه هاشمی از فعالان این جریان، در ویژه‌نامه‌ نوروزی یکی از نشریات اصلاح‌طلب با زیرسؤال بردن دیه زنان ومردان به تفاوت نگاه تبعیضانه اسلام اشاره کرده و موازین شرعی را محکوم می کند.
البته ناگفته نماند، اعلام این نوع مواضع از سوی جریان اصلاح طلب، امر جدید نبوده و سابقه این نشریات برای زدن پایه اسلامیت نظام همواره در دستور کار این جریان قرار داشته است.
حجةالاسلام وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی، در رابطه با برخی اظهارات تابوشکنانه طیف اصلاحات به موازین شرعی و اسلام اظهار داشت: فارغ از آنکه بخواهیم نام گروه و جریان خاصی برده شود، ما یکسری هنجارشکنان در طول تاریخ انقلاب داشته ایم، که مسلمات احکام اسلامی را زیر سؤال می برند!
وی افزود: این احکام که برگرفته از احکام نورانی اسلام است و در قوانین اسلامی بررسی شده است، بنابراین این نوع هنجارشکنی از ناحیه گروه و طیف خاصی باشد، در سطح جامعه اسلامی جایگاهی ندارد. تابوشکنان اسلامی تنها عرض و آبروی خود را می برند و حیثیت خود را خدشه دار می کنند.
احمدی تصریح کرد: جامعه ما یک جامعه اسلامی و پایبند به اسلام و احکام نورانی آن هستند، برخی از افرادی که هنجارشکنی می کنند، با نگاه سطحی و غیر مسئولانه به موضوعات نگاه می کنند. زیرا احکام اسلام به گونه ای نیست که هرکس از کوچه و بازار بخواهد در نشریه و روزنامه ای نسبت به احکام اسلام نظر بدهد ؟!
وی در ادامه گفت: احکام اسلامی کارشناسان خاصی را می خواهد که اسلام رابه طور کامل انتقال بدهد. کارشناسانی که به تمام مفاهیم و منابع دینی شناخت کافی داشته باشد وبا دلیل و مستندات کافی اظهار نظر کند. بنابراین این اظهار نظرهایی که از افرادی شنیده می¬شود که به لحاظ ماهیت اعتقادی و اطلاعاتی کاملا مخدوشی دارند، برای عقلای جامعه قابل اعتنا نیست.

۱۳۹۵/۱/۲

اخبار مرتبط