خودروی وزیر راه چگونه واژگون شد؟+عكس

وزیر راه‌وشهرسازی صبح پنج‌شنبه در مسیر بازدید از پروژه‌‌های مسكونی شهرستان‌های استان‌تهران از مرگ حتمی نجات پیدا كرد.خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» كه در این بازدید حضور داشته جزییات این حادثه را نوشته است.


وزیر راه‌ وشهرسازی صبح پنج‌شنبه در دویست‌وسی‌امین سفر استانی مخصوص مسکن‌مهر، در مسیر بازدید از پروژه‌‌های مسکونی شهرستان‌های استان‌تهران از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. علی نیکزاد ساعت 5 صبح پنج‌شنبه به همراه هیاتی مرکب از معاون امور مسکن وزارتخانه، رییس سازمان مسکن استان تهران، مدیرعامل بانک مسکن و رییس بنیاد مسکن، تهران را به مقصد رودهن، دماوند و فیروزکوه ترک کرد.

برنامه سفر، شامل بازدید از حدود 10 هزار واحد مسکونی‌مهر در حال ساخت در شرق پایتخت و تصمیم‌گیری در محل برای رفع مشکلات مالی و زیرساختی این واحدها بود.هیات بعد از دو ساعت‌ونیم پیمایش مسیر حوالی ساعت 8 صبح به محل ساخت 3هزار مسکن‌مهر در فیروزکوه رسید که در آنجا درخواست مردم از وزیر برای افزایش سقف وام‌مسکن و همچنین تخفیف در هزینه صدور پروانه با موافقت نیکزاد همراه شد.

بعد از آن، وزیر به همراه مدیران از فیروزکوه عازم دماوند شدند که در ساعت حدود 9 و 45 دقیقه، درحالی که ستون خودروها (شامل خودرو وزیر و سایر خودروهای هیات‌همراه) با سرعت حدود 110 کیلومتر در اتوبان در حرکت بودند، خودرو حامل وزیر –لندکروز سفید‌رنگ- ناگهان به کناره سمت راست اتوبان (شانه‌خاکی) کشیده شد و بعد از برخورد با ‌گاردریل به مسیر برگشت و سپس با یک‌دور چرخیدن به دور خود مجددا به ‌گاردریل وسط اتوبان اصابت کرد و بعد از آن با عبور از روی ‌گاردریل در محوطه خاکی وسط اتوبان 4 دور معلق خورد و در دور پنجم روی ‌گاردریل‌ها توقف کرد.چند ثانیه بعد از آن، وزیر، رییس بنیادمسکن، محافظ‌ و راننده بدون آنکه آسیب جدی دیده باشند، از خودرو پیاده شدند طوری که بازشدن 8 کیسه هوا در فاصله بین 4سرنشین و شیشه‌‌وستون خودرو، آنها را از مرگ ناشی از واژگونی نجات داد.

1.jpg

 در این حادثه، فقط رییس بنیادمسکن از ناحیه پشت‌گوش دچار زخم و جراحت شد و علی نیکزاد نیز به دلیل سابقه دیسک‌کمر، از این ناحیه دچار درد شدید شد.نیکزاد بعد از حادثه به بیمارستان چمران منتقل شد و کمتر از یک‌ساعت بعد از بستری‌شدن در ICU، وزیر دفاع و معاون اول رییس‌جمهور از او عیادت کردند.

برای وزیر راه‌وشهرسازی یک هفته استراحت مطلق در منزل تجویز شده است. این دویست‌وسی‌امین سفر استانی علی نیکزاد - وزیر مسکن‌مهر- از روزی که او با تشکیل دولت دهم پا به وزارت مسکن گذاشت، محسوب می‌شود.سفر پریروز نیکزاد همچنین سی‌وپنجمین بازدید استانی از ابتدای سال91 بود که بعد از حادثه وحشتناک واژگونی خودرو، حاضران در صحنه تصادف عنوان کردند: نیکزاد را دعای 500 هزار خانواری که طی سه‌سال گذشته واحدهای مسکونی‌مهر تحویل‌شان شده، از مرگ نجات داد.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط