دمشق اجازه نمی‌دهد گفت‌وگوهای ژنو شكست بخورد

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با اشاره به اینكه دمشق اجازه نمی‌دهد گفت‌وگوی سوری-سوری در ژنو شكست بخورد، تصریح كرد زمانی كه هیئت ریاض از وابستگی عربستان رها شود می‌توان به آنها گوش كرد.

به گزارش نما، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرد که هر راه حلی برای پایان بخشیدن به جنگ در این کشور باید مبتنی بر احترام به حاکمیت ملی و اراده مردمی باشد.

الزعبی در گفت‌وگو با تلویزیون سوریه تأکید کرد، دمشق اجازه نمی‌دهد گفت‌وگوی سوری-سوری در ژنو شکست بخورد و پنهان شدن در پسِ شعارها و تلاش برای تحمیل پیش شرط مسئله‌ای غیر قابل قبول است.

وی با بیان این مطلب افزود: «جدیت هیئت معارضان ریاض درباره روند سیاسی [حل بحران سوریه] جای سوال و شک دارد؛ زیرا عربستان در جنگ علیه سوریه، یک طرف مشکل است و نمی‌تواند یک طرف راه حل باشد».

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تأکید کرد: «زمانی که این هیئت (ریاض) از وابستگی عربستان آزاد شود می‌توان به آن گوش داد ولی این مسئله بنا به دلایلی از جمله تأمین مالی و ایدئولوژی وهابی بعید است».

الزعبی درباره مذاکره مستقیم با معارضان نیز تصریح کرد، اگر ضرورتی داشته باشد که مذاکرات به صورت مستقیم انجام شود این مسئله صورت خواهد گرفت ولی باید فضای سیاسی آن فراهم شود.

وی در پایان تأکید کرد، در هیئت معارضان ریاض تروریست‌هایی حضور دارند که در توافق «توقف درگیری» شرکت نکرده‌اند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱/۱

اخبار مرتبط