رد احتمال حمله تروریستی علیه هواپیمای مسافربری دوبی

شركت هواپیمایی فلای دوبی احتمال اینكه تروریسم علت اصلی سقوط هواپیمای مسافربری این شركت در روسیه باشد را رد كرده است.

به گزارش نمابه نقل از رویترز، روز شنبه یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت فلای دوبی در جنوب روسیه سقوط کرد که در پی این حادثه همه 62 مسافر و خدمه این هواپیما کشته شدند.

غیث الغیث مدیر عامل شرکت هواپیمایی فلای دوبی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که احتمالی تروریستی بودن سقوط هواپیمای مسافربری تنها یک گمانه زنی است.

وی در ادامه تصریح کرد: خلبان قبرسی و کمک خلبان اسپانیایی این پرواز هر یک بیش از 6 هزار ساعت تجربه پرواز داشته اند. این هواپیما روز 21 ژانویه مورد ارزیابی فنی قرار گرفته بود.

بوئینگ 737 که از دوبی پرواز کرده بود، برای بار دوم قصد نشستن در فرودگاه شهر روستوف آن دون در جنوب روسیه را داشت که این حادثه مرگبار اتفاق افتاد.

وی افزود: مقام‌های هواپیمایی امارات متحده عربی نیز برای شرکت در روند تحقیقات مربوط به سقوط این هواپیما به روسیه رفته اند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا کارشناسان انفجاری نیز در این تیم تحقیقاتی حضور خواهند داشت، گفت: نه، چیزی درباره وجود بمب گفته نشده است.

شرکت فلای دوبی امروز یکشنبه نیز اعلام کرده است که در پی وقوع این حادثه، پروازهای خود به این شهر روسیه را لغو یا به تاخیر نخواهد انداخت.

نخستین نتایج تحقیقات نشان می دهد که جعبه ضبط کننده این پرواز به شدت آسیب دیده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۲

اخبار مرتبط