خواب‌ آمریكا درباره برجام‌های ۱، ۲ و ۳ تعبیر نخواهد شد

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینكه امریكا بخواهد با استفاده از اهرم تحریم‌ها و یا اهرم‌های دیگر، به توافق دیگری با جمهوری اسلامی ایران برسد،‌این خواب تعبیر نمی‌شود.

به گزارش نما، علاءالدین بروجردی به سخنان روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم رضوی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در سنت حسنه سخنرانی در کنار مضجع پربرکت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نقشه راه یک سال کشور را ترسیم کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اولین روز فروردین 95، واکاوی دقیقی از سیاست‌های شیطنت‌آمیز امریکا ارائه کردند.

بروجردی افزود: ترسیم واقعی از امریکا را حضرت امام(ره) فرمودند که امریکا شیطان بزرگ است و این واقعیت، ماهیت اصلی امریکاست.

وی ادامه داد: تحلیل رهبر معظم انقلاب و ترسیم واقعیت های امریکا به‌ویژه در بعد غیرقابل اعتماد بودن این کشور، تحلیل دقیقی بود و ایشان سیاست های امریکا را در افکارعمومی به صورتی شفاف تبیین فرمودند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در مسئله توافق هسته ای، امریکایی ها حتی به توافق تایید شده در شورای امنیت سازمان ملل متحد هم عمل نکردند و در راه رفع تحریم سنگ اندازی های فراوانی انجام دادند که این برخلاف همه توافق هایی است که امریکایی ها انجام داده اند و می بایست عملا هیچ گونه مانعی در جهت اجرای توافق هسته ای ایجاد نکنند.

بروجردی اظهار داشت: فشارهای غیرمنطقی امریکا به جمهوری اسلامی ایران از جمله درمورد سیاست های بازدارنده موشکی ایران، غیرقابل قبول است و امریکایی ها با این سیاست عملا به دنبال منافع خودشان و تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امریکایی ها با داشتن 60 هزار مستشار در ایران، عملا بر همه مقدرات کشور ما حاکم بودند و با توجه به ضعف رژیم طاغوت حداکثر سوء استفاده را می کردند.

بروجردی افزود: امریکایی ها پس از گذشت 37 سال باید این واقعیت را درک کنند که به هیچ وجه وضعیت قبل از انقلاب ایران تکرار نخواهد شد و به هر میزانی که در تعهدات خودشان تعلل کنند نفرت مردم ایران از امریکا بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران حمایت کامل خودمان را از سیاست های نظام در عرصه توانمندی های راهبردی موشکی اعلام می کنیم و معتقدیم این توانمندی ها برای بازدارندگی در برابر تهدیدها، یک ضرورت جدی است.

بروجردی تاکید کرد: مذاکرات ما با امریکا صرفا در عرصه هسته ای بوده و امریکا بداند باتوجه به تفاوت سیاست ها در مورد سایر مسائل هیچ گونه تفاهم و توافقی نخواهیم داشت زیرا این سیاست ها دقیقا در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند.

وی افزود: اینکه امریکا بخواهد با استفاده از اهرم تحریم ها یا اهرم های دیگری به توافق دیگری با جمهوری اسلامی ایران برسد و به تعبیر مقام معظم رهبری برجام‌های 1، 2 و 3 را به دنبال داشته باشد این خواب امریکا هرگز تعبیر نخواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در هر صورت امریکا دشمن مردم جمهوری اسلامی ایران است.

بروجردی گفت: امروز مجموعه ادبیات دولت امریکا و نامزدهای انتخاباتی 2016 این کشور به دنبال فشار به ایرانند بنابراین ما باید با استناد به این واقعیت ها برنامه های خودمان را تنظیم کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از مسئولیت این کمیسیون در کنار اقدامات هیئت نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و گفت: همانگونه که از مسئولان ذی‌ربط دعوت کردیم تا با حضور در کمیسیون امنیت ملی از نحوه اجرای برجام گزارش دهند، این موضوع را به عنوان یک سیاست با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه به محور اقتصادی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جوار حرم رضوی اشاره کرد و افزود: ایشان شعار امسال را هم، اقتصادی و مشخصا (اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل) انتخاب فرمودند.

این نماینده مجلس گفت: منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصادی، مسئولیت دولت و مجلس را سنگین‌تر کرد و معظم‌له یک نقشه راه اقتصادی شفاف ترسیم کردند.

بروجردی تصریح کرد: دولت باید هرچه سریع تر اهداف اقتصاد مقاومتی را به ویژه در حوزه احیای تولید داخلی محقق کند.

وی تاکید کرد: مدیریت پول های بلوکه شده ای که آزاد شده اند یا آزاد خواهند شد، مسئله مهمی است که باید حتما به گونه ای مدیریت شود که در راستای اقتصاد مقاومتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

بروجردی گفت: نقش مدیریت جهادی و بسیجی در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و تاثیرگذار است که جای آن در تعداد قابل توجهی از بنگاه های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور خالی است.

وی افزود: برای مثال در شرایطی که می توانیم با استفاده از دقیق ترین فناوری های روز جهان، موشک نقطه‌زن بسازیم، باید بتوانیم در صنعت فولادسازی و صنایع نفت نیز یک تحول جدی ایجاد کنیم و در این زمینه مدیرانی که معتقد به این نوع مدیریت و تفکر انقلابی نیستند باید جای خود را به مدیرانی بدهند که با چنین اقدام و عملی بتوانند تحولات شگرف صنایع موشکی را در صنعت نفت و خودروسازی تکرار کنند.

این نماینده مجلس گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نباید تجارت خارجی، وضع داخلی کشور را تضعیف کند بلکه به هر میزانی که توان تولید داخلی وجود دارد باید این ظرفیت تقویت شود.

بروجردی افزود: باید ظرفیت توانمندی ها در عرصه ساخت نیروگاه ها، پتروشیمی ها و کارخانه های سیمان نیز تقویت شود.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد و قاچاق کالا که آفت بزرگی برای تولید داخلی است نیاز به عزم جدی و عملی دارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت توجه به عرصه های فرهنگی و اهمیت قائل شدن برای جوانان و حمایت از آنها تاکید کرد.

بروجردی در پایان گفت: ملت ایران هوشمندتر از آن است که فریب سفره هفت سین امریکا را بخورد، لبخندهای اوباما به ملت ایران همان دستکش مخملی است که در زیر آن پنجه‌های فولادی امریکا قرار دارد.

۱۳۹۵/۱/۲

اخبار مرتبط