پایان عملیات امنیتی در «بن قردان» تونس

شهر «بن قردان» در جنوب شرقی تونس شاهد ناآرامی و درگیری میان نیروهای امنیتی و تروریست هاست.

به گزارش نمابه نقل از پایگاه النشره، وزارت کشور تونس از پایان عملیات امنیتی نیروهای مشترک ارتش و پلیس این کشور در یکی از مناطق بن قردان در جنوب شرقی این کشور که شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح بود خبر داد.

در همین حال وزارت دفاع و کشور تونس از زخمی شدن ۵ نفر از عناصر امنیتی و یک غیرنظامی در تیراندازی روز یکشنبه با تروریست ها در شهر بن قردان که از هفتم ماه مارس جاری شاهد حملات بی سابقه تروریست ها است خبر دادند.

وزارت دفاع و کشور تونس در بیانیه مشترکی آورده اند: در پی حصول اطلاعاتی پیرامون امکان حضور عناصر تروریستی در یکی از منازل در حومه شهر بن قردان واحدهای امنیتی و نظامی منزل مذکور را محاصره و در پی آن بین نیروهای امنیتی و تروریست ها که در منزل مذکور موضع گرفته بودند تیراندازی به وقوع پیوست.

بنا بر اعلام وزارت دفاع و کشور تونس روز شنبه نیز در درگیری ها بین نیروهای امنیتی و ارتش با افراد مسلح، دو تروریست که در یک خانه در اطراف بن قردان موضع گرفته بودند کشته شده و یک عنصر امنیتی و سه غیرنظامی نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر «الباجی قائد السبسی» رئیس جمهور تونس اخبار منتشره پیرامون عزم آمریکا برای استقرار نظامیان خود در تونس در چارچوب آماده سازی برای دخالت نظامی علیه داعش در لیبی را تکذیب کرد.

السبسی در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست آمریکا تاکید کرد که کشورش در وضعیت جنگ با تروریسم به سر می برد و باید برای مقاومت در برابر این پدیده راهبرد مشترکی فراتر از مرزها اتخاذ شود.

وی با اشاره به عدم وجود راهبرد مشترکی برای جنگ با تروریسم بویژه با شرکای اروپایی تونس، تاکید کرد که اروپا باید بداند که تونس جبهه مقدم حفاظت از اروپا در برابر خطر داعش است.
منبع: مهر

۱۳۹۵/۱/۲

اخبار مرتبط