معدوم سازی بیش از ۵۰۵ تن از مواد غذایی فاسد

رئیس ستاد سلامت نوروزی مركز سلامت محیط و كار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از معدوم سازی بیش از505 تن از مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در كل كشور از اول اسفندماه تا كنون خبرداد.

به گزارش نما، مهندس سید رضا غلامی با اعلام این خبر اظهارکرد: تاکید بازرسان بهداشت محیط در روز گذشته در سراسر کشور کنترل کیفی آب شرب بود و وضعیت بهداشتی اماکن بین راهی را امروز در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط در قالب 1700 تیم بازرسی سیار و ثابت در سراسر کشور در حال انجام بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن و مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی و مراکز بین راهی هستند.

وی با اشاره به 370 هزار بازدید بهداشتی انجام شده تا کنون در کشور توسط بازرسان بهداشت، گفت: از این تعداد 5 هزار و 940 مورد از مراکز و اماکن به مراجع قانونی معرفی شده و975 مورد از اماکن و مراکز نیز به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شده اند.

به گفته رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از ابتدای اسفند ماه تا کنون برای 94 هزار و 434 نفر از شاغلین، کارت بهداشت صادر شده است.

غلامی در پایان تعداد موارد کلرسنجی از شبکه های آبرسانی و آب مصرفی مراکز و اماکن مورد بازرسی را بیش از 244 هزار مورد دانست و اظهارکرد: بیش از 19 هزار مورد، نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام شده است.

منبع: ایسنا

۱۳۹۵/۱/۲

اخبار مرتبط