تهدید جنبش عصائب اهل علیه نیروهای آمریكایی

جنبش عصائب اهل العراق در بیانیه‌ای اعلام كرد: اگر دولت آمریكا نیروهای خود را فوراً از عراق خارج نكند، ما با این نیروها همانند نیروهای اشغالگر تعامل می‌كنیم.

به گزارش نما، جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که حضور نیروهای آمریکایی در این کشور را اشغالگری می‌داند و بر این اساس با این نیروها تعامل خواهد کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای افزود: اگر دولت آمریکا نیروهای خود را فوراً از عراق خارج نکند، ما با این نیروها همانند نیروهای اشغالگر تعامل می‌کنیم و دولت آمریکا باید پیامدهای کامل این اقدام خود را بپذیرد.

عصائب اهل الحق عراق همچنین از ریاست جمهوری این کشور خواست که وظایف خود در راستای حفظ تمامیت ارضی این کشور را انجام دهد.

این جنبش افزود که اشغالگران تلاشهای مشکوک خود را برای حضور مجدد در عراق به‌بهانه مبارزه با ساخته دستشان یعنی گروه تروریستی داعش از سر گرفته‌اند.

وزارت دفاع آمریکا حدود یک ماه و نیم قبل اعلام کرد که این کشور شمار نیروهای خود در عراق را به 3870 نیرو افزایش داده است.

این وزارتخانه هدف از این اقدام خود را "تقویت مأموریت‌های آموزشی و مشورت‌دهی به نیروهای عراقی در جنگ علیه گروه داعش" عنوان کرده است.

آخرین آماری که پنتاگون از تعداد نیروهایش در عراق پیشتر اعلام کرده بود، 3500 نیرو بود و این بدان معناست که آمریکا از آن زمان تاکنون 370 نیروی دیگر به عراق اعزام کرده است.

اعلام افزایش این نیروها درپی تصمیم دولت آمریکا در پاییز گذشته برای تقویت عملیات ویژه خود در عراق و سوریه مطرح شد.

دولت عراق و گروههای مختلف سیاسی و حزبی بارها تأکید کرده‌اند که برای مبارزه با گروه تروریستی داعش نیاز به حضور زمینی نیروهای بیگانه ندارند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۳

اخبار مرتبط