پوتین حملات بروكسل را محكوم كرد

رئیس جمهور روسیه به شدت انفجارهای بروكسل را محكوم كرد و به مردم بلژیك اطمینان داد كه در این شرایط سخت، مسكو در كنار آنها خواهد بود.



به گزارش نما به نقل از اسپوتنیک، دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز سه شنبه تاکید کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شدت انفجارهای بروکسل را محکوم کرده و به مردم بلژیک اطمینان داده است که در این شرایط سخت و دشوار در کنار آنها خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: پوتین عمیق ترین همدردی و تسلیت خود را به مردم بلژیک اعلام کرده است. پوتین پیام تسلیتی را نیز در رابطه با کشته شدن چندین غیر نظامی در انفجارهای بروکسل، برای فیلیپ پادشاه بلژیک ارسال کرده است.

دفتر دادستان بروکسل تایید کرده است که در دو حمله انتحاری در فرودگاه زاون تم بروکسل حداقل 13 نفر کشته و 35 نفر دیگر زخمی شدند.

پسکوف افزود: رئیس جمهور به شدت این جنایات وحشیانه را محکوم کرده و همدردی خود با با مردم بلژیک اعلام نموده و مردم بلژیک اطمینان داده است که روسیه در این شرایط سخت با آنها همبستگی و اتحاد کاملی دارد.

شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز نیز به نقل از منابع امنیتی بلژیکی از وقوع چندین تلفات در پی این دو انفجار خبر داد. پلیس بلژیک به صورت رسمی از جان باختن یک تن و زخمی شدن چندین نفر دیگر خبر داده است.

اما برخی منابع خبری به نقل از نیروهای آتش‌نشانی بروکسل اعلام کرده‌اند که بر اثر این دو انفجار دستکم 13 تن کشته و 35 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انفجار در متروی شهر بروکسل که پس از انفجارهای فرودگاه این شهر اتفاق افتاد منجر به کشته شدن دستکم 10 تن شده است. همچنین 15 تن نیز در این انفجار زخمی شده‌اند.

پس از انفجار‌های امروز در شهر بروکسل تدابیر امنیتی در فرودگاه شارل‌دوگول فرانسه و فرانکفورت آلمان تشدید شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که فرودگاه بروکسل هدف حمله تروریستی قرار گرفته است. انفجارهای بروکسل چند روز پس از آن اتفاق افتاده است که صلاح عبدالسلام طراح اصلی حملات تروریستی پاریس در بلژیک بازداشت شده است.

۱۳۹۵/۱/۳

اخبار مرتبط