عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با نما:

تعامل با دنیا، تنها ارتباط با غرب نیست

عکس خبري -تعامل با دنيا، تنها ارتباط با غرب نيست

تعامل با دنیا در ارتباط برقراركردن با چند كشور خاص جهان نیست. سیاست دقیق و منطقی این است كه ما با همه دنیایی كه با ما تقابل و تعارض ندارند، یك تعاملات دقیق ؛ صحیح ومنطقی داشته باشیم. این سیاست لازمه جهان امروز است و باید از تمام ظرفیت ها از جمله ظرفیت كشورهای عدم تعهد استفاده كنیم.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت ضمن بیان شرایط اقتصادی کشور در پسابرجام، در نقد سفرهای هئیت خارجی به ایران و بالعکس در راستای بهبود شرایط اقتصادی به خبرنگار نمانیوز گفت: به طور طبیعی اقدامات دولت در راستای بهبود فضای اقتصادی در پسابرجام، از جمله سفرهای هئیت های خارجی به ایران و یا بالعکس باید در سطح جامعه دیده شود. لذا مردم باید این گشایش اقتصادی را که عضای دولت از آن در سخنرانی ها دم می زنند، لمس کنند.
وی افزود: به نظر می رسد که این سفرها در غالب فضای دیپلماسی و مذاکره، فضای خاص خودش را دارد؛ اما در حوزه اقتصادی ضرورت دارد که نتایج این روند دیده شود. معتقدم مسئولین نسبت به این مسئله باید دقت نظر داشته باشند، ومراقب باشد، تا اعتماد مردم دراین مسیر خدشه¬دار نشود.
نماینده مردم پاکدشت با بیان سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه تعامل با دنیا در پنج کشور خلاصه نمی شود، به ظرفیت کشور عدم تعهد اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است، تعامل با دنیا در ارتباط برقرارکردن با چند کشور خاص جهان نیست. سیاست دقیق و منطقی این است که ما با همه دنیایی که با ما تقابل و تعارض ندارند، یک تعاملات دقیق ؛ صحیح ومنطقی داشته باشیم. این سیاست لازمه جهان امروز است و باید از تمام ظرفیت ها از جمله ظرفیت کشورهای عدم تعهد استفاده کنیم.
وی خاطر نشان کرد: اقتضادارد که دولتمردان در این زمینه بیشتر دقت کنند، تا از ظرفیت های موجود استفاده شود. لذا ارتباط با دنیا صرفا در غرب خلاصه نشده است؛ همان طور که می دانید در دنیا کشورهایی با ظرفیت بالایی هستند که می توانیم در حوزه های اقتصادی و فرهنگی ارتباطات سازنده ای داشته باشیم.
بشیری تأکیدکرد:در سیاست خارجی ما این شرایط فراهم شده، که ما با حفظ داشته هایی که داریم، از داشته های دیگرکشورها بهره ببریم. در تعامل با دنیا منعی وجود ندارد، قانون اساسی و حضرت امام (ره) به این موضوع توجه دارند؛ از طرفی مقام معظم رهبری تأکید داشتند با دنیا یک ارتباط صحیح و منطقی برقرار کنیم و حفظ منافع در جهت رشد و پویایی کشور گام برداریم.

۱۳۹۵/۱/۱۰

اخبار مرتبط