گاز ایران چه زمانی به عراق می‌رسد؟

معاون وزیر نفت با اشاره به اینكه از اردیبهشت ماه روزانه 7 میلون متر مكعب گاز به عراق صادر می شود،گفت: با اجرایی شدن قرارداد بصره، عراق بزرگترین خریدار گاز ایران می شود.

به گزارش نما، حمیدرضا عراقی با اشاره به آماده بودن ایران برای صادرات گاز به عراق گفت: ایران برای صادرات گاز به عراق دو قرارداد دارد که یکی قرارداد صادرات گاز به بصره و دیگری صادرات گاز به بغداد است و قرارداد صادرات به بغداد برای استفاده در نیروگاه‌های «المنصوره» و «بغداد» خواهد بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: هم اکنون گاز ایران به منطقه نفت‌شهر رسیده و به زودی مشعل گاز در منطقه نفت‌شهر روشن خواهد شد که نشان دهنده آماده بودن ایران برای صادرات گاز به بغداد است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: اما در دیدار اخیری که با مسئولان صنعت نفت عراق داشتیم به درخواست طرف عراقی قرار براین شد که در اردیبهشت ماه و یا اوایل خرداد ماه رسما کار صادرات گاز ایران به عراق آغاز می شود.

عراقی با اشاه به حجم صادرات گاز ایران به بغداد گفت: براساس تفاهم نامه ای که امضا کردیم قرار است در 9 ماه اول روزانه 7 میلیون متر مکعب گاز به عراق بدهیم که به مرور زمان و طی تقریبا 2 سال بعد به روزانه 25 میلیون متر مکعب می رسد.

وی تصریح کرد: قرارداد صادرات گاز ایران به عراق 6 ساله است که با اجرایی شدن صادرات گاز به بصره باید گفت عراق بزرگترین مشتری گاز ایران می شود.


منبع: فارس

۱۳۹۵/۱/۴

اخبار مرتبط