حمله سفیر سعودی به «السفیر» به‌خاطر بیماری سلمان

سفیر عربستان در لبنان، گزارش‌های مطبوعاتی درباره بیماری پادشاه عربستان را محكوم كرد و با عباراتی نامناسب و تند، زبان به انتقاد از روزنامه‌های لبنانی گشود.

به گزارش نما، "علی عواض عسیری" با محکوم کردن گزارش منتشرشده در روزنامه السفیر درباره وضعیت سلامت ملک سلمان، مدعی شد: این اخبار بیانگر نابسامانی و سردرگمی روزنامه السفیر بر اثر "مشکلات مادی" است.

به نوشته رای الیوم، روزنامه لبنانی السفیر، روز دوشنبه در گزارشی تاکید کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان "تا چند ماه دیگر قدرت انجام وظایف خود را از دست خواهد داد". این درحالی است که روزنامه الاخبار لبنان نیز در گزارشی به نقد مواضع سران عربستان پرداخت.

السفیر در گزارش خود آورده است که دستیابی به برخی گزارش های پزشکی نشان می دهد که وضعیت سلامتی و ذهنی ملک سلمان برای انجام وظایف خود روز به روز وخیم تر می شود و ملک سلمان از هم اکنون تا یک سال و نیم دیگر به دلیل وخامت وضعیت ذهنی و توانایی فکری، قادر به اتخاذ هیچ تصمیم سیاسی که به وی نسبت داده شود، نخواهد بود.

اما سفیر عربستان در لبنان مدعی شد: "کمترین چیزی که در مورد این گزارش می توان گفت، آن است که این امر برخلاف واقعیت و حاصل خیال پردازی گستردۀ نویسنده است و افکار عمومی لبنان و جهان عرب به طور روزانه از طریق شبکه های تلویزیونی و رسانه ها فعالیتهای این "رهبر بزرگ" و استقبال وی از رؤسای کشورهای جهان و مسؤولان ارشد در داخل کشور و خارج از آن را دنبال می کنند که آخرین مورد آن در رزمایش "رعد شمال" بود.

عسیری همچنین با محکوم کردن مطالب روزنامه الاخبار درباره سران عربستان و اتحادیه عرب، در اظهاراتی نامألوف ادعا کرد: قلم های "بدخواه" عربستان، همچنان بر اساس برنامه ای سازمان یافته به تعرض به عربستان ادامه می دهند که بیانگر رویکردهای ویرانگر این روزنامه و کینه توزی آن است و مانند همیشه حدود ادب را زیرپا گذاشته و عباراتی شبیه به افکار نویسندگان خود و "دل های سیاه" آنها بر زبان جاری ساخت؛ نویسندگانی که جز سخنان احمقانه و تخطئه دیگران به منظور سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خود و دیگران، چیزی برای گفتن ندارند.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۱/۴

اخبار مرتبط