دوپینگ به كشتی روسیه هم كشیده شد

ادامه دوپینگ در ورزش روسیه ممكن است به استعفای وزیر ورزش این كشور منجر شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر ورزش روسیه پس از مشخص شدن دوپینگ در ورزش پرطرفدار کشتی در این کشور، در آستانه استعفا از سمت خود قرار گرفته است.

دوپینگی که شاید باعث شود خیلی از ورزشکاران روسیه از حضور در المپیک ریو محروم شوند. این اتفاق زمانی افتاد که بعد از تنیس، دوومیدانی و وزنه‌برداری، اکنون شاهد مثبت اعلام شدن چندین نمونه در کشتی هم هستیم.

فدراسیون کشتی روسیه چندین نمونه مثبت را در ورزش کشتی فاش کرد. این اتفاق، یک روز بعد از آن اتفاق افتاد که چهار ورزشکار روسی نیز آزمایش دوپینگ‌شان مثبت اعلام شد که آن هم به خاطر وجود ماده ممنوعه ملدونیوم در نمونه آنها بوده است.

در فاصله 5 ماه مانده المپیک، این رسوایی ممکن است باعث شود خیلی از ورزشکاران مهم روسیه در المپیک حاضر نباشند. البته ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرده است ویتالی موتکو، وزیر ورزش این کشور با وجود این رسوایی در سمت خود باقی می‌ماند. البته خود موتکو اعلام کرد آماده است بعد از هشت سال، سمت خود را ترک کند.

ورزشکاران روسی از رقابت‌های جهانی محروم شدند و ممکن است در صورتی که کشورشان نتواند این محرومیت را از بین ببرد، بازی‌های المپیک را نیز از دست بدهند که این یک شرمساری بزرگ برای یکی از قدرت‌های ورزش جهان محسوب می‌شود. تاکنون 18 نمونه ورزشکاران روسی مثبت اعلام شده است که همه هم به خاطر وجود ماده ملدونیوم بوده است.

اوگنی سالیف، نفر دوم رقابت‌های جهانی 2014 و سرگئی سمنف، نفر دوم رقابت‌های جام جهانی 2015 دو نفری است که در کشتی روسیه دوپینگ‌شان مثبت شده و به فهرست استفاده کنندگان دوپینگ در ورزش روسیه اضافه شدند.

منبع: ایسنا

۱۳۹۵/۱/۴

اخبار مرتبط