خاتمی، قالیباف و...گزینه‌های جبهه‌مردمی‌اصلاحات

عکس خبري -خاتمي، قاليباف و...گزينه‌هاي جبهه‌مردمي‌اصلاحات

دبیركل جبهه مردمی اصلاحات گفت: : عارف، خاتمی، جهانگیری، لاریجانی، علی مطهری، محسن رضایی و قالیباف گزینه‌های احتمالی ما هستند.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با فارس، درباره برنامه‌های این جبهه برای انتخابات اظهار داشت: ما معتقد به ورود نیروهای معتدل و میانه‌رو در انتخابات هستیم؛ نیروهایی که قانون اساسی و خط امام و رهبری را قبول داشته باشند.

فومنی با تأکید بر اینکه دوران تندروی، افراط‌گری و شانتاژبازی گذشته است افزود: اینکه برخی افراد اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا بخواهند کشور را به سمت مشکلات بکشانند تاریخ مصرف چنین کارهایی تمام شده چرا که افراط و تفریط به جامعه ضربه می‌زند.

* اصلاح‌طلبان باید از تندروی و افراطی‌گری دوری کنند

دبیرکل جبهه اصلاحات با تأکید بر اینکه همه باید به خط اصیل امام (ره) برگردیم یادآور شد: همه نیروهای اصلاح‌طلب باید از تندروی و افراطی‌گری دوری کرده و به اشتراکات نزدیک شوند و طبق توصیه‌های آقای هاشمی به اعتدال و میانه‌روی بازگردند.

وی در خصوص طرح اجماع ملی که از سوی هاشمی مطرح شده است، گفت: این پیشنهاد آقای هاشمی بسیار خوب است و همه گروه‌ها باید از آن استقبال کنند. چرا که می‌توان در سایه این طرح اختلافات را کنار گذاشت.



* 7 گزینه احتمالی جبهه مردمی اصلاحات

فومنی به مطرح بودن 5 نامزد از سوی جبهه مردمی اصلاحات اشاره کرد و گفت: در شهریور ماه پس از تشکیل مجمع، مواضع و کاندیداهای مورد نظر خود را رسماً معرفی خواهیم کرد؛ اولویت ما معرفی یک اصطلاح‌طلب و در غیر این صورت معرفی یک اصولگرای اصلاح‌طلب است.



این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرد: برای 5 گزینه جبهه مردمی اصلاحات، عارف، خاتمی، جهانگیری، لاریجانی، علی مطهری، محسن رضایی و قالیباف مطرح و گزینه‌های احتمالی ما هستند.



فومنی در پاسخ به این سوال که چطور آقای خاتمی گزینه شماست در حالی که وی برای نظام شرط‌گذاری می‌کند و آمدن خود را منوط به رفع حصر موسوی و کروبی کرده است؟ گفت: آنهایی که برای نظام شرط و شروط می‌گذارند در واقع خود را خارج از نظام می‌دانند و چنین کاری جفا به امام (ره) و انقلاب است حتی اگر چنین فردی خاتمی باشد. لذا جبهه مردمی اصلاحات هیچ شرطی برای حضور ندارد.

* تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای نامزدی ناطق نوری

وی با بیان اینکه اکثر گروه‌های اصلاح‌طلب با آقای هاشمی‌رفسنجانی هماهنگ هستند، افزود: برخی اصلاح‌طلبان به دنبال کاندیداتوری ناطق نوری‌اند که البته وی تا کنون این موضوع را نپذیرفته است.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات خاطرنشان کرد: ما دیدارهایی با آقایان هاشمی ، عارف ، عبدالله نوری، جهانگیری و محسن رضایی داشتیم و با کل احزاب هرچند هفته یک بار دیدار خواهیم داشت.

فومنی هدف جبهه مردمی اصلاحات از این دیدارها را افزایش فضای همدلی و وحدت دانست و افزود: گروه‌های تندرو و افراطی باید خانه نشین شوند و باید افرادی به صحنه بیایند که انقلاب را از گزند تهدیدات حفظ کنند.

این فعال اصلاح‌طلب درباره برنامه‌های افطاری احزاب نیز گفت: چنین افطاری‌هایی در دوره‌ای که مردم در وضعیت سختی هستند،‌ واقعا درست و جایز نیست و گروه‌های سیاسی باید این پول‌ها را برای افراد بی‌بضاعت خرج کنند.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط