همكاری ایران و روسیه برای نوسازی صنعت برق

اینتر رائو اكسپورت شركت بزرگ هلدینگ انرژی روسیه یادداشت تفاهمی با طرف ایرانی برای اجرایی شدن پروژه هایی در جهت مدرن سازی نیروگاه آبی روی رودخانه دز و نیروگاه حرارتی رامین امضاء كرد.

به گزارش نما، اینتر رائو اکسپورت (Inter RAO export) شرکت بزرگ هلدینگ انرژی روسیه یادداشت تفاهمی با طرف ایرانی برای اجرایی شدن پروژه هایی در جهت مدرن سازی نیروگاه آبی روی رودخانه دز و نیروگاه حرارتی رامین امضاء کرد.

ویاچسلاو لئونوف، سخنگوی مطبوعاتی این شرکت در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک (Sputnik news) در خصوص جزئیات این تفاهمنامه گفت: «سال گذشته شرکت ما کار بر روی نقشه‌ی ورود به بازار ایران و ارتباط متقابل با شرکای ایرانی را آغاز کرد. در این ارتباط ما دو یادداشت تفاهم مختلف با پیمانکاران مختلف امضاء کردیم.

یادداشت تفاهم اول با آژانس توسعه آبرسانی و برق رسانی استان خوزستان امضاء شد. این یادداشت تفاهم به توسعه ی نیروگاه آبی دز در استان خوزستان مرتبط بوده که اکنون توان تولیدی آن 520 مگا وات است. مسئله افزایش توان این نیروگاه به 720 مگاوات از طریق ساخت سالن ماشینی دوم می‌باشد که با قرار دادن 4 واحد هیدرولیک با قدرت 180 مگاوات انجام خواهد شد.»

فعالیت اینتر رائو اکسپورت شامل توسعه ی تجارت مهندسی بین المللی یعنی ساخت نیروگاه های انرژی و ارسال تجهیزات و همچنین صادرات محصولات مرتبط انرژی از روسیه می‌باشد.

تفاهمنامه دوم با شرکت هلدینگ دولتی ایران «ایستگاه برق گرمایی» امضاء شد که به مدرن سازی ایستگاه نیروگاه حرارتی رامین اختصاص دارد. به نوشته اسپوتنیک، نیروگاه حرارتی رامین ابتدا توسط متخصصین شوروی ساخته شده است.

سخنگوی این شرکت با بیان اینکه تفاهمنامه‌های امضاء شده زمینه را برای همکاری ما با همکاران ایرانی در مسیر طراحی اجرای پروژه های مذکور هموار کرد؛ اضافه نمود: «برای اینکار سفر کارشناسان ما به ایران برنامه ریزی شده است. این سفر در ماه آوریل خواهد بود و پس از آن طی تابستان برای طرف ایرانی پیشنهادات آماده خواهند شد. روند اجرایی تکمیلی و توافق ها نیز در آینده نزدیک خواهد بود.»
منبع: جام نیوز

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط