ابراز نگرانی وزیر انگلیسی از دستیابی تروریست‌ها به سلاح هسته‌ای

'مایكل فالون' وزیر دفاع انگلیس در گفت وگو با نمایندگان پارلمانی این كشور عنوان كرده است كه نگران دستیابی گروه های تروریستی همانند داعش به سلاح هسته ای است.

به گزارش نما، مایکل فالون روز چهارشنبه گذشته در جریان پاسخ به سووالات نمایندگان در ارتباط با سامانه هسته ای ترایدنت، بیان داشت که این 'آشکارا نگران کننده است که ما شاهد این قضیه باشیم که بازیگران غیردولتی با توان مالی و برخی از فناوری های فنی شناخته شده، به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای باشند.'

وی با تأکید بر لزوم دور نگه داشتن گروه های تروریستی از سلاح های هسته ای، افزود:' به همین دلیل است که ما کنترل های بسیار شدیدی بر روی فناوری هایی که مرتبط با سلاح هسته ای هستند، به کار گرفته ایم.'

روزنامه ایندیپندنت روز پنجشنبه در گزارشی در این مورد نوشت: قدرت های جهانی قرار است در اواخر ماه جاری میلادی در واشنگتن در مورد جلوگیری از 'تروریسم هسته ای ' گرد هم می آیند.
به نوشته این روزنامه، از سال 2010 میلادی این برای چهارمین بار است که قدرت های جهانی برای مقابله با تروریسم هسته ای دور هم جمع می شوند.

ایندیپندنت افزود: دولت انگلیس بر این باور است که خطر دستیابی تروریست ها به سلاح های هسته ای، شیمیایی یا بیولوژیک احتمالا در سال های در پیش رو افزایش خواهد یافت.

این روزنامه همچنین با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی در انگلیس متعاقب حملات تروریستی بلژیک، افزود: 'ترزا می' وزیر کشور انگلیس تایید کرده که برای افزایش توان بالقوه واحدهای مسلح پلیس انگلیس برای مقابله با حملات تروریستی شبیه حملات نوامبر پاریس، 34 میلیون پوند سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به نوشته این روزنامه، وزارت کشور انگلیس همچنین اقدام به افزایش شمار نیروهای مرزی اش در بندرها بلژیک و فرانسه کرده است.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط