هاشمی:تلاش دشمنان برای ایران‌هراسی عقیم ماند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تلاش دشمنان برای ایران‌هراسی با «برجام» عقیم ماند.

به گزارش نما، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی امشب در حاشیه بازدید از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در جمع مدیران ارشد استان بوشهر و مسئولان شرکت‌های اصلی صنعت نفت مستقر در پارس جنوبی اظهار داشت: بدون تردید پارس جنوبی جایگاه خاصی در صنعت نفت و گاز و انرژی دارد و امروز شاهد پیشرفت‌های قابل قبولی در این منطقه هستیم.

وی افزود: در صورت توسعه بیشتر این منطقه، می‌توانیم محصولات بسیار متنوع و ارزشمندی تولید و به سراسر جهان صادر کنیم که این مهم با توجه به دارا بودن مواد اولیه ارزان‌قیمت و داشتن بنادر ارزشمند قابل دسترسی است و نیازمند تلاش بیشتر و موثرتر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم شاهد تلاش‌های ارزشمندی برای توسعه سواحل هستیم و انتظار داریم این روند تداوم یابد تا همه مردم مناطق ساحلی بتوانند از این مزایا برخوردار شوند.

هاشمی رفسنجانی به تحریم‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین موارد در تحریم‌های ظالمانه غرب، تحریم صنعت نفت بود که بحمدالله با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی متخصصان داخلی شاهد پیشرفت‌های قابل توجه و مهمی در این صنعت هستیم.

وی تبیین کرد: باید در راستای موفقیت بیشتر در صنعت نفت، مراکز علمی و پژوهشی ورود کنند تا بتوانیم به اهداف کلان‌تر دست پیدا کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسئله برجام و تلاش دولت دکتر روحانی برای تحقق این مهم اشاره کرد و گفت: با ” برجام" تلاش دشمنان برای ایران هراسی عقیم مانده است و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: ایران در شرایط کنونی امن‌ترین کشور در منطقه است و سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور و مشارکت در طرح‌های بزرگ ابراز علاقه کرده‌اند که باید از این موقعیت بهره ببریم.

براساس این گزارش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به منظور بازدید از طرح‌های نفت و گاز و پتروشیمی وارد پارس جنوبی شد و ضمن بازدید از این تاسیسات، با دست‌اندرکاران فازهای و تاسیسات مختلف نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط