حراج آثار معاون اول رئیس‌جمهور

عکس خبري -حراج آثار معاون اول رئيس‌جمهور

نخستین نمایشگاه فروش آثار هنری قرآنی و نهمین جشنواره بسم‌الله در حالی آغاز به كار كرد كه محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور دو تابلو نقاشیخط خود را برای فروش در این نمایشگاه ارسال كرده است.


به گزارش نما به نقل از مهر، شب گذشته (13 مرداد) جشنواره قرآنی بسم‌الله که این‌بار تحت‌الشعاع برنامه اکسپو قرآنی قرار داشت با حضور وزیر ارشاد، معاون هنری ارشاد و سرپرست امور تجسمی ارشاد در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره بسم‌الله با حضور سیدمحمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری ارشاد، علی اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، محمدرضا کمره‌ایی؛ رئیس نخستین اکسپو آثار قرآنی و چند تن از هنرمندان برگزار شد.



در ابتدای این برنامه سید محمد حسینی گفت: جشنوراه بسم‌الله از این جهت اهمیت دارد که تاکید دوباره بر بسم‌الله است. روایت داریم از امام علی(ع) که کل کتاب‌های آسمانی خلاصه شده‌است در قران مجید و کل قرآن در سوره حمد و سوره حمد در بسم‌الله الرحمن الرحیم خلاصه شده است. این جشنواره هم با نام بسم‌الله بر این مسئله تاکید می‌کند.

وی افزود: روایت داریم هرکس نام پروردگار را به زیبایی بنویسد گناهانش را خداوند مورد مغفرت قرار می‌دهد. این نمایشگاه‌ها حرکت‌های مثبتی هستند تا در معانی ژرف این مسائل دقت کنیم. وزیر ارشاد در ادامه سخنانش بر لزوم حمایت بیشتر از هنرمندان خوشنویس تأکید کرد.

نمایشگاهی از آثار غنی هنرمندان داخلی و خارجی

سخنران بعدی این مراسم حمید شاه‌آبادی بود که در سخنانی کوتاه گفت: این نمایشگاه بخش مهمی از ظرفیت هنری کشور را در این حوزه به خدمت گرفته است. دریافت بیش از 4700 اثر و حضور 7 کشور نشان از جایگاه بین‌المللی آن دارد و نشان از این دارد که هنرمندان ما نسبت به مفاهیمی که متولیان فرهنگ‌وهنر نیز روی آنها حساس هستند، مشارکت جدی دارند و خوشبختانه کارهای نمایشگاه بسیار غنی بود.



از دیگر برنامه‌های روز افتتاحیه نمایشگاه "بسم‌الله" و اکسپو هنرهای قرآنی رونمایی از کتاب "راز نقاشیخط" جلیل رسولی بود. در این مراسم هنرمندانی چون جلیل رسولی، احمد آریامنش، علی تن و... حضور داشتند.

ورود آقای معاون به دنیای هنر

اما از نکات جالب توجه در نخستین نمایشگاه فروش آثار قرآنی این است که محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور دو اثر خود با موضوع "بسم‌الله الرحمن الرحیم" را برای فروش به این اکسپو ارسال کرده‌است. هرکدام از این دو اثر در حالی به مبلغ 40 میلیون ریال قیمت‌گذاری شده‌اند که اثری از کیخسرو خروش از اساتید بنام هنر خوشنویسی در همین اکسپو به قیمت 60 میلیون ریال به فروش گذاشته شده‌است.

دیگر نکته مهم در مورد این آثار این است که اصل این دو اثر در نمایشگاه موجود نیست و معاون اول رئیس‌جمهور دو اثر خود را بصورت چاپ شده به این نمایشگاه ارسال کرده‌اند. محمدرضا رحیمی چند روز پیش با چاپ کتابی از آثار خوشنویسی خود ورود حرفه‌ای به دنیای هنر را رسماً اعلام کرده بود.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط