رعایت حجاب در ایران برای مهمانداران فرانسوی الزامی شد

تلویزیون فرانسه گفته میهمانداران ایرفرانس با مدیران خود بر سر نحوه پوشش در پروازها به ایران اختلافی دارند كه هنوز هم حل نشده، ایرفرانس اما می‌گوید كارمندانش «موظف به احترام به فرهنگ و قوانین كشورهای مقصدند.»

به گزارش نما به نقل از فارس، پس از آنکه تلویزیون فرانسه در گزارشی مدعی امتناع میهمانداران شرکت ایرفرانس از پوشیدن حجاب اسلامی در پروازهای آتی این شرکت به ایران شد، ایرفرانس واکنش شفاف و سریعی به این خبر داد.

در گزارش تلویزیون فرانسه که در نشریه «لو پوآن» نیز بازتاب داشت، ادعا شده بود شرکت ایرفرانس دستورالعملی برای پوشیدن روسری و شلوار توسط میهمانداران دریافت کرده و اتحادیه صنفی میهمانداران فرانسوی بر عدم تمایل میهمانداران برای تبعیت از این دستورالعمل، پافشاری دارند.

بناست اولین پرواز از دور جدید پروازهای ایرفرانس که پس از 8 سال مجدداً برقرار شده، 2 هفته دیگر در ایران بنشیند.

آنطور که تلویزیون فرانسه گزارش داده بود، مسئولان اتحادیه صنفی میهمانداران و کمیته «سلامت و ایمنی محیط کار» مذاکرات فشرده‌ای را برای رسیدن به «مصالحه» آغاز کرده‌اند و تاکنون هم چند جلسه بی نتیجه داشته‌اند.

پس از انتشار این خبر، مسئولان روابط عمومی ایرفرانس در پاسخ به خبرنگار فارس، بدون نام بردن از کشور خاصی، اعلام کردند که خدمه پروازی این شرکت موظف به رعایت قوانین کشورهای مقصداند و شرکت ایرفرانس هم خود را ملزم به احترام به فرهنگ و عادات رایج این کشورها می‌داند.

شرکت ایرفرانس در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: «مدارا و احترام به فرهنگ و عادات کشورهای که ایرفرانس در آنها فعالیت دارد، بخشی از ارزش‌های بنیادین شرکت و کارکنان آن است. مانند همه بازدیدکنندگان خارجی، از خدمه ما هم خواسته می‌شود که به قوانین کشورهای مقصد، احترام بگذارند.»

هم‌اکنون میمانداران و دیگر خدمه پروازی ایرلاین‌های خارجی به هنگام حضور در فرودگاه‌های ایرانی، در صورت پیاده شدن از هواپیمای خود برای اقامت موقت در مقصد، بر اساس قوانین مربوط به لزوم رعایت حجاب اسلامی، در انتخاب نحوه پوشش خود در خارج از هواپیما، ملاحظاتی را رعایت می‌کنند.

۱۳۹۵/۱/۱۵

اخبار مرتبط