فرار میلیونرها از فرانسه

10 هزار میلیونر سال گذشته فرانسه را ترك كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: 10 هزار میلیونر سال گذشته فرانسه را ترک کردند.

فرار سرمایه حدود 10,000 میلیونر در سال 2015 از فرانسه سبب شد تا پژوهشگران این پدیده را مورد بررسی قرار بدهند.

پاریس سال گذشته شاهد مهاجرت افرادی بود که ثروت های زیادی داشتند؛ تعداد این افراد که حدود 7 هزار میلیونر گزارش شده پاریس را شوکه کرده است.این رقم حدود 6درصد میلیونر های پاریس که جمعیتی در حدود 126 هزار نفر را شامل می شود،تشکیل می دهند.

بیشتر میلیونر های پاریس به انگلیس، آمریکا و کانادا مهاجرت کرده اند.

این آمار بر اساس گزارش ها،میزان خروج سرمایه، ارقام ثروت، مصاحبه با مهاجران، شرایط ویزا، سرمایه داری و فرم های مربوط به شهروندان درجه یک و دو بدست آمده است.

این گزارش می افزاید، چین در سال 2015 شاهد خروج 9 هزار میلیونر از کشورش بود که یک درصد جمعیت کل میلیوتر های این کشور را تشکیل می دادند، در همین حال در سال گذشته 6 هزار میلیونر از ایتالیا، 4 هزار نفر از هند و 3 هزار نفر از یونان خارج شدند.

محققان می گویند، مهاجرت سرمایه از کشورهای چین و هند نگرانی ندارد، چون این دو کشور میلیونر های بیشتری را تولید می کند،اما مهاجرت از کشورهای توسعه یافته نگران کننده است.کارشناسان معتقدند علت فرار سرمایه از این کشورها مسایل امنیتی و محیط زندگی بوده است که اگر شرایط دوباره عادی شود، میلیونر های به این کشور بازخواهند گشت.

بر خلاف این کشورها، استرالیا در سال 2015 شاهد ورود 8 هزار میلیونر بود. حدود 7 هزار نفر هم به آمریکا رفتند.

معمولا افرادی که با یک نشانه بد از کشوری خارج می شوند، میلیونر هایی هستند که پول و شرایط برای تغییر مکان برایشان راحت تر از افراد متوسط است.

این گزارش تاکید می کند که، مهاجرت میلیونر ها همیشه دارای عوارضی هم هست و به اقتصاد آن کشورها آسیب می زند. چون اکثر آن ها مدیران یا تاجرانی هستند که مالیات بالایی پرداخت می کنند.

۱۳۹۵/۱/۱۵

اخبار مرتبط