نصب پلاكاردهای ضد سعودی در لبنان

صبح امروز پلاكاردهایی حاوی مضامینی علیه آل سعود روی چند پل در بیروت پایتخت لبنان به چشم خورد، كه بعضی از آنها در مناطق طرفدار جریان ملی آزاد به ریاست میشل عون نامزد ریاست جمهوری گروه 8 مارس نصب شده بود.

به گزارش نما ، العالم به نقل از سایت "عربی 21" نوشت: این پلاکاردها به شکل پرچم عربستان طراحی شده که در آن تصویری از یک شمشیر که خون از آن می چکد و مردی که سرش را برای قطع شدن پایین گرفته، به چشم می خورد و عبارت "مهلکۀ آل سعود" بالای شمشیر نقش بسته است.

جریان ملی آزاد در صفحۀ رسمی خود با انتشار تصویر این پلاکاردها، نصب آن را به گروه امگا نسبت داد که گروهی از جوانان وابسته به میشل عون هستند و رئیس آنها شخصی به نام "تونی اوریان" است.

البته این سایت کمی بعد در عقب نشینی از این موضع، مطلب مزبور را حذف کرد.

جریان وابسته به میشل عون نیز به نوبه خود با انتشار بیانیه ای در تارنمای رسمی خود ضمن محکوم کردن نصب پلاکاردها آن را اهانت به کشور دوست ارزیابی و تاکید کرد که ارتباطی با این اقدام ندارد و به روابط میان عربستان و لبنان احترام می گذارد.

این جریان در بیانیه ای افزود که پلاکاردها را از پل های بیروت جمع آوری کرده است.

صفحه رسمی گروه امگا در فیسبوک همواره به سیاست های عربستان و خاندان پادشاهی حاکم در آن می تازد و با انتشار کارتون هایی، ملک سلمان را یک قاتل خونخوار معرفی می کند.

۱۳۹۵/۱/۱۵

اخبار مرتبط