تخم مرغی برای كاهش مصرف برق+تصویر

تخم مرغ انرژی فناوری شبیه به سیستم هشدار در خانه دارد، سیستمی كه از حسگرهای حركتی استفاده می كند تا تشخیص دهد كه اتاق خالی شده است.

پدر یک خانواده پنج نفره به قدری نسبت به روشن ماندن دستگاه‌های تلویزیون، رایانه و سایر وسایل برقی حساسیت نشان داد تا سرانجام دستگاهی با عنوان تخم مرغ انرژی ابداع کرد که می‌تواند علیه مصرف برق در اتاق خالی وارد عمل شود.

به گزارش مهر، برایان اونیلی 37 ساله که سه فرزند دارد این دستگاه را به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی ابداع کرده است تا هم هزینه های برق مصرفی را کاهش داده و هم در راه حفظ محیط زیست گام برداشته باشد.

این دستگاه که تخم مرغ انرژی نامگذاری شده از فناوری هوشمندانه برای احساس اینکه یک اتاق خالی است و وسائل الکتریکی آن روشن مانده استفاده می کند.برایان که اطمینان داشت این ابتکار عمل با موفقیت بسیاری رو به رو می شود، شغل خود را به عنوان یک مهندس نرم افزار ترک و کار روی این محصول را آغاز کرد.

وی در مرحله اول با فروش این دستگاه سودی به دست آورد اما ماه گذشته وی قراردادی برای توزیع اولیه 100 هزار دستگاه تخم مرغ انرژی به صدها فروشگاه در ایالات متحده امضا کرد.مخترع این دستگاه امیدوار است که بتواند محصولات دیگری در این زمینه اختراع کند.

nf00237718-1.jpg

برایان که اکنون چهار کارمند تمام وقت دارد، اظهار داشت: راه طولانی را طی کرده و هنوز هم راه طولانی را در پیش داریم. من همواره به مصرف برق و مسئله بازیافت اهمیت می دادم و با وجود همسر و سه بچه خاموش نگاه داشتن دستگاه های برقی پس از استفاده برایم دشوار شده بود و در پایان شب چک کردن اینکه تمام دستگاه های برقی خاموش باشد برعهده من بود.

وی افزود: از این رو فکر کردم که می توان از فناوری برای انجام چنین اقدامی به صورت خودکار بهره گرفت.تخم مرغ انرژی فناوری شبیه به سیستم هشدار در خانه دارد، سیستمی که از حسگرهای حرکتی استفاده می کند تا تشخیص دهد که اتاق خالی شده است.

این دستگاه تخم مرغی شکل به صورت ارتباط بی سیم به یک آداپتور متصل است و دستگاه های الکترونیکی نیز به این آداپتور متصل هستند.

مبتکر دستگاه صرفه جویی در مصرف برق امیدوار است که این اختراع را در سراسر آمریکا به فروش برساند.این فناوری که با همکاری دانشگاه استرکلاید توسعه یافت، پیش از خاموش کردن دستگاه های الکترونیکی یک دقیقه را به عنوان زمان هشدار مهلت می دهد.



برایان یادآور شد که این روزها دستگاه های برقی بسیاری در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد که اطمینان از خاموشی همه آنها ضروری است. این دستگاه با ارسال یک سیگنال همه این دستگاه های برقی را از کار می اندازد.

این دستگاه در آمریکا از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات که قوانین ارتباطات این کشور را تنظیم می کند مورد تأیید قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط