فرودگاه بن گوریون را موشكباران می كنیم

دبیركل حزب الله لبنان گفت، اگر اسرائیل به فرودگاه بیروت حمله كند نیم ساعت بعد فرودگاه بن گوریون هدف قرار خواهد گرفت.


به گزارش واحد مركزي خبر، سيدحسن نصرالله در سخنراني خود به مناسبت شصت و هفتمين سالگرد تأسيس ارتش لبنان ضمن هشدار به رژيم صهيونيستي در صورت هرگونه حمله به لبنان تأكيد كرد، اسرائيل براي حمله به لبنان تاوان سنگيني پرداخت خواهد كرد.وي افزود، سلاح مقاومت براي امنيت لبنان حياتي است و برنامه خلع سلاح مقاومت برنامه اي آمريكايي است كه هدف آن از بين بردن سلاحي است كه اسرائيل را شكست مي دهد.
وي تلاش آمريكا و رژيم صهيونيستي براي خلع سلاح مقاومت را محكوم كرد و اظهار داشت، كساني كه از حزب الله مي خواهند سلاح خود را به ارتش تحويل دهد هم نابودي ارتش را مي خواهند و هم نابودي مقاومت را.
دبيركل حزب الله لبنان افزود، لبنان به يك ارتش نيرومند و يك مقاومت نيرومندي نياز دارد.
وي همچنين همكاري نزديك بين ارتش و جنبش مقاومت را خواستار شد اما نه در سطحي كه ارتش به مقاومت دستور دهد.
سيدحسن نصرالله اين پرسش را مطرح كرد كه اگر مقاومت سلاح خود را به ارتش تحويل مي داد ارتش آنها را كجا به كار مي گرفت؟
دبيركل حزب الله لبنان جريان 14 مارس كه با حمايت غرب سعي در وادار كردن حزب الله به تحويل سلاح هاي خود به ارتش را دارد مورد انتقاد قرار داد.
سيدحسن نصرالله با بيان اينكه گفت وگوي ملي لبنان يك طرح آمريكايي، اسرائيلي براي خلع سلاح مقاومت است، از احزاب درگير به دليل شكست در مذاكره راهبرد امنيت ملي كه از سوي حزب الله پيشنهاد شده بود انتقاد كرد.
نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان نيز خطر تقسيم و تجزيه را بزرگترين تهديد فراروي كشورش خواند و گفت، همه جريان هاي سياسي بايد براي مقابله با تهديدهاي خارجي هماهنگ شوند و اختلافات خود را كنار بگذارند.
از سوي ديگر يك هيئت از رهبران حماس با دبيركل حزب الله لبنان ديدار كرد.
در اين ديدار مسئله فلسطين، اوضاع فلسطيني ها در لبنان، نحوه حمايت از گروه هاي مقاومت و تحولات كشورهاي عربي و در راس آن مصر و سوريه بررسي شد.
همچنين يكي از رهبران جنبش حماس اعلام كرد نتايج انتخابات دفتر سياسي حماس قبل از پايان ماه رمضان و ظرف چند روز آينده اعلام خواهد شد.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط