اختصاصی نما

دلیل تمایل به ازدواج با اتباع بیگانه

عکس خبري -دليل تمايل به ازدواج با اتباع بيگانه

این گونه ازدواج های ملیتی اكثرا عاقبت خوشی ندارند وبه طلاق منجرب می شود. به طور عمده تفاوت فرهنگی و تاریخی دو فرد از دو ملیت متفاوت پس از ازدواج می‌تواند در قالب مشكلاتی بروز پیدا كند. هرچند كه نمی‌توان این را یك امر كلی در نظر گرفت، چرا كه در این زوج‌هایی نیز بوده‌اند كه زندگی موفقی داشته‌اند، اما در اكثریت این زوج‌ها مشكلات زیادی به وجود خواهد آمد

خبر جدید پارمان روسیه مبنی بر پاداش به اتباع خارجی در ازای ازدواج با دختران روسی که این روزها فضای مجازی را پر کرده است شوخی آوریل عرب ها بود که مردم خوش ذوق ما هم انواع لطیفه ها را از دل این خبر درآورده اند و به این موضوع می خنديدند اما خارج از شوخی باید به این خبر سرکاری پرداخت که چرا زنان و دختران روسی تمایل به ازدواج با اتباع خارجی بالاخص با ایرانی ها را دارند و این دعوت حتی بی هیچ سندی چه تاثیری بر روی جوانان ما دارد.
این میل ازدواج دختران روسی با اتباع خارجی صحت دارد و روزنامه شرق هم در شماره 1091 خود به تاریخ28/7/1389 مقاله ایی با این تیتر منتشر کرد «دختران روسي عاشق دامادهاي خارجي هستند» که خلاصه محتوا از این قرار بود: «چندی پیش کنفرانسي با عنوان «من عاشق مردان روسي هستم» در سن پترزبورگ برگزار شد و در اين نشست بيش از 100 جامعه شناس روسي و امريکايي به بررسي وضعيت زنان روسي اي که با مردان خارجي ازدواج کرده اند و دلايل ميل بالاي مهاجرات در جامعه زنان، پرداختند. زنان این کشور اول از همه از تعداد کم مردان جوان کشورشان و سن پایین مرگ مردان ناراضی بودند. مردان این سرزمین عمر کمتری نسبت به زنان دارند و آن هم به دلیل دائم الخمر بودن و اعتماد به نفس پایین آنها به دلیل مشکلات مالی و ترس ازناتواني در اداره خانواده است. روس ها به مصرف بالاي الکل در همه جهان مشهور هستند.»
زنان روسی در کشورهای دیگر به دنبال مردانی هستند که بیشتر از مردان روس اهل خانه و خانواده باشند و خود اداره خانواده را به عهده بگیرند نه مانند مردان خودشان که این وظایف را به عهده زن خانه می گذارند. در یکی از این مقاله ها تاکید شده بود که در حال حاضر بیشتر این خانم ها به دنبال مردان مسلمان هستند چرا که این مردان به توصیه دینشان به دنبال مشروب نمی روند و در آئین آنها رسم است که حرف آخر را در خانه مرد بزند. این زنان روسی از طرفی هم به دنبال مورد هایی هستند که به تک همسری اعتقاد داشته باشند. حال با این تعاریف خود بیندیشید کدام کشور مردانی با این ویژگیها دارد جز ایران؟ آنها می دانند بقیه کشورهای مسلمان به چند همسری معتقدند اما ایران به دلیل تمدن آریایی اش تک همسری را در عرف جامعه اش می پذیرد به همین دلیل است که این کشور بیشتر تبلیغات خود را در ایران انجام می دهد و به دنبال مردان جوان ایرانی است. شاید این تبلیغات علنی نباشد اما وجود دارد.
اگر پسران ما علنا به این دعوت شوخی که واقعیت جامعه شناسی هم دارد تن بدهند چه می شود؟ باید گفت که از نظر کارشناسان این گونه ازدواج های ملیتی اکثرا عاقبت خوشی ندارند وبه طلاق منجرب می شود. به طور عمده تفاوت فرهنگی و تاریخی دو فرد از دو ملیت متفاوت پس از ازدواج می‌تواند در قالب مشکلاتی بروز پیدا کند. هرچند که نمی‌توان این را یک امر کلی در نظر گرفت، چرا که در این زوج‌هایی نیز بوده‌اند که زندگی موفقی داشته‌اند، اما در اکثریت این زوج‌ها مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.
اگر جوانان ما به دنبال ازدواج های خارجی از کشور خارج شوند پس تکایف دختران خودمان چه می شود؟ ازدواج از بین می رود و سیاست فرزندآوری بیشتر به چالش کشیده می شود! اگر مسلمان زاده های ما به عقد کمونیسم ها در بیایند آینده دینی فرزندان آنها چگونه خواهد شد؟ همین فرزندان در آینده با زندگی در روسیه و تابعیت پدرشان در آن کشور, اتباع خارجی به حساب می آیند در این جا تکلیف نسل ایرانی چه می شود؟
این مهاجرت از هیچ دیدگاهی مناسب به نظر نمیرسد نه از دیدگاه فردی نه اجتماعی و کشوری!
از این موضوع هم که گذر کنیم باید به این بحث بپردازیم که چه شد که روسیه به این وضع افتاد و از دیگر کشورها به دنبال همسر برای دخترانش است؟ به غیر از این است که جوانانش به خاطر تربیت غربی قید خانه و خانواده را زده اند؟ به غیر از این است که با شعارهای غربی تنها به لذات زندگی می اندیشند و جز خوشگذرانی به فکر زوایای دیگر زندگی نیستند؟ و باید این تلنگر را به خود بزنیم که آیا با این وسایل ارتباطی و تکنولوژی و تبلیغات گسترده فرهنگ غرب باز هم میتوانیم چنین جوانان غیور و وفاداری داشته باشیم و تربیت کنیم؟ و این دهکده جهانی خصوصیات دوستداشتنی جوانانمان را از ما نمیگیرد؟ و طوری نمیشود که در ده سال آتی ما هم به دنبال داماد در کشورهای دیگر بیفتیم؟

۱۳۹۵/۱/۱۸

اخبار مرتبط