ابومازن برای دیدار با السیسی به قاهره می‌رود

رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین یكشنبه آینده در سفری ۳ روزه به قاهره می رود و قرار است با رئیس جمهور مصر دیدار نماید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت که محمود عباس در سفر 3 روزه به قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور ، سامح شکری وزیر خارجه و خالد فوزی رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

محور گفت وگوهای ابومازن با مقامات مصر، حمایت مستمر قاهره از حقوق مشروع ملت فلسطین و دفاع از قضیه فلسطین در محافل بین المللی خواهد بود به خصوص اینکه قاهره این ماه ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد.

انتظار می رود که شورای امنیت در نشست روز جمعه آینده حمایت بین المللی از فلسطینیان را بررسی کند و تشکیلات خودگردان نیز خواهان سازوکار اجرای مصوبات قبلی مرتبط با حمایت بین المللی است.

برخی منابع مصری گفتند که قاهره در جریان سفر عباس به این شهر، بر حمایت کامل مصر از تشکیلات خودگردان و تلاش های آن برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید می کند و تلاش های مصر برای کمک به قضیه فلسطین، محوریت ایفای نقش مصر در حفظ امنیت و ثبات در خاورمیانه و اتحاد عربی برای مقابله با چالش های مختلف امت عربی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عباس در این سفر همچنین مسئله اوضاع نوار غزه و بازگشت تشکیلات خودگردان به این منطقه و نظارت بر گذرگاه های غزه را بررسی خواهد کرد و مصر نیز به تشریح اقداماتی که به منظور تامین امنیت مرزهای شرقی با هماهنگی کامل تشکیلات خودگردان فلسطین اتخاذ شده است، می پردازد.

یورش محدود صهیونیست ها به شرق غزه

تعدادی از خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه به صورت محدود به شرق حی الشجاعیه در شرق شهر غزه یورش آوردند.

شاهدان عینی گفتند که 6 بولدوزر نظامی تا نزدیکی دیوار مرزی شرق حی الشجاعیه یورش آورده و شروع به خاکبرداری کردند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل هر از گاهی به اراضی زراعی شهروندان در نزدیکی مرز شمال و شرق نوار غزه یورش آورده و از رسیدن کشاورزان به سر مزارع خود ممانعت بعمل می آورند.

حماس: اظهارات نماینده سازمان ملل نشانگر کذب ادعاهای صهیونیستی است

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که اظهارات "رابرت بویبر" مسئول هماهنگی اقدامات سازمان ملل در فلسطین مبنی بر عدم وجود هر گونه نشانه ای از استفاده مصالح ساختمانی وارد شده به غزه در مصارف نظامی نشانگر کذب ادعاهای رژیم صهیونیستی در این زمینه است و در واقع، تل آویو با استفاده از این ادعاها سعی در توجیه محاصره ظالمانه نوار غزه را دارد.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس طی بیانیه ای مطبوعاتی از سازمان ملل خواست که با عمل به مسئولیت های حقوقی و انسانی خود در قبال توقف سیاست های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه، زمینه لغو محاصره این منطقه و تضمین آزادی تردد افراد و واردات تمامی اقسام کالاها و مواد مورد نیاز در غزه به این منطقه را فراهم کند.

"رابرت بویبر" مسئول هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرده بود که هیچ نشانه ای از به کار گیری مصالح ساختمانی وارد شده به نوار غزه در مقاصد نظامی دیده نمی شود.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به بهانه استفاده از این مصالح برای اهداف نظامی، واردات سیمان به غزه را از 3 هفته قبل متوقف کرده است.

نزدیک به 2 میلیون فلسطینی ساکن باریکه نزدیک به 10 سال است که تحت محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی قرار دارند و از حق تردد آزادانه و ارتباط با جهان خارج و نیز تامین کالاها و مواد مورد نیاز خود محروم شده اند که این مساله مشکلات زیادی را برای ساکنان غزه ایجاد کرده و این منطقه را در آستانه وقوع فاجعه اقتصادی قرار داده است.

بازداشت 2460 فلسطینی از ابتدای انتفاضه قدس

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که نیروهای اشغالگر اسرائیل شب گذشته 19 جوان فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

به نوشته این روزنامه از زمان آغاز انتفاضه قدس تا کنون 2460 فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر بازداشت شده اند.

همچنین از ابتدای انتفاضه قدس تا کنون 282 عملیات مقاومت علیه صهیونیست ها انجام شده است که از میان 166 مورد عملیات با سلاح سرد، 82 مورد تیراندازی، 29 مورد زیر گرفتن با خودرو و 5 مورد پرتاب کوکتل مولوتف بوده است.

بر اساس این گزارش، طی این عملیات ها 34 صهیونیست اعم از نظامی و شهرک نشین کشته شده اند و بنا به ادعای این روزنامه نیروهای اشغالگر 77 عملیات مقاومت را خنثی کرده اند.

صهیونیست ها خانه یک اسیر فلسطینی را تخریب کردند

نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز سه شنبه منزل اسیر «زید عامر» یکی از متهمان اجرای عملیات بیت فوریک «ایتمار» در شهر نابلس واقع در کرانه باختری را تخریب کردند در حالیکه درگیری های خشونت باری بین نیروهای اشغالگر و ده ها جوان فلسطینی به وقوع پیوست.

عملیات ایتمار اول اکتبر سال گذشته در شرق شهر نابلس رخ داد و طی آن یک شهرک نشین و همسر وی کشته شدند.

بر پایه این گزارش، تعداد زیادی از گشتی ها و کامیون های نظامی اشغالگران وارد منطقه شارع عمان و شرق جبل شمالی در نابلس شده و شروع به محاصره خانه این اسیر و تخریب آن کردند.

تخریب 23 خانه فلسطینی از ابتدای انتفاضه قدس

مرکز پژوهش های عبدالله الحورانی در کرانه باختری فاش کرد که رژیم اشغالگر از ابتدای انتفاضه قدس تا کنون 23 خانه فلسطینی را تخریب کرده است.

سلیمان الوعری مدیر مرکز عبدالله الحورانی در این باره گفت که از میان خانه هایی که تخریب شده اند 12 مورد متعلق به شهدایی است که رژیم اشغالگر آنها را به اجرای عملیات مقاومتی متهم کرده و 11 مورد نیز متعلق به اسرای در بند زندان های این رژیم است که آنها نیز به اجرای عملیات مقاومتی متهم هستند.

۱۳۹۵/۲/۱۴

اخبار مرتبط