سردار دهقان:هیچ محدودیتی در برگزاری رزمایش‌ها نداریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینكه برخی كشورها با انتخاب مسیر غلط، میهمانان ناخوانده ای را به منطقه دعوت كردند، گفت: برای برگزاری رزمایش‌ها در مناطق تحت نفوذ، هیچ محدودیتی نداریم.

به گزارش نما به نقل از وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر آب های خلیج فارس و بخشی از دریای عمان افزود: جمهوری اسلامی ایران در هیچ زمینه ‌ای فراتر از حقوق بین الملل تعریف شده در ‌آب های ساحلی، منطقه‌ای و آزاد دنیا ادعایی ندارد.

وی گفت: فرمایشات رهبر انقلاب تاکید بر همین حق است که به ما در زمینه دفاع از سرزمینمان در عرصه های هوا، فضا، زمین و دریا این اجازه را می دهد تا از خود دفاع کنیم و بر این اساس به هیچکس اجازه تعرض نخواهیم داد.

سردار دهقان افزود: آنچه که امروز آمریکایی ها و به تبع آن عربستان و کشورهایی که با پول عربستان حکومت می کنند ادعا دارند، هیچ منفعتی برای آنان نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا و عربستان تلاش می کنند با ناامن سازی منطقه، زمینه حضور آمریکا و نیروهای فرامنطقه ای را فراهم کنند تا ناامنی که خود ایجاد کردند به پای جمهوری اسلامی ایران بگذارند.

* ایران عامل ثبات و امنیت منطقه است

وزیر دفاع افزود: این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات، استقلال و امنیت پایدار منطقه است.

سردار دهقان گفت: برخی کشورها با انتخاب مسیر غلط، میهمانان ناخوانده ای را به منطقه دعوت کردند.

وی افزود: هیچ محدودیتی در برگزاری برنامه های نظامی نداریم و آنهایی که از هزاران کیلومتر آن طرف تر آمدند و مدعی برقراری امنیت در منطقه هستند باید بدانند حضور آنها عامل ناامنی است.

۱۳۹۵/۲/۱۸

اخبار مرتبط