ناوهای آمریكا از تنگه هرمز دور شدند

شبكه صدای آمریكا به نقل از سخنگوی پنتاگون نوشته است كه كشتی‌های جنگی آمریكایی اسكورت كشتی‌های تجاری در آب‌های تنگه هرمز را متوقف كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، این شبکه به نقل از سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نوشته است که کشتی‌های جنگی این کشور اسکورت کشتی‌های تجاری آمریکایی و انگلیسی در تنگه هرمز را متوقف کرده‌اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته گفت در صورتی که کشتی‌های عبور کننده از تنگه هرمز تهدیدی برای ایران باشند، تهران این تنگه را مسدود می‌کند.

سردار سلامی گفته بود: «براساس کنوانسیون 1982 دریاها، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، قاطعانه با‌ آن مقابله کنیم. به آمریکا، شرکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هشدار می دهیم اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده کنند و ما را تهدید کنند، از قانون عبور بی ضرر استفاده کرده و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و شناوری که بخواهد ما را تهدید کند، نمی‌دهیم.»

277863_208.jpg

کنگره آمریکا هفته گذشته قطعنامه‌ای تصویب کرد که در آن تهران به «ثبات‌زدایی» از خلیج فارس متهم شده است. در متن این قطعنامه که با اعتراض رسمی وزارت خارجه ایران هم همراه شد، از واژه‌ای مجعول برای اشاره به خلیج فارس استفاده شده است.

حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب هفته گذشته فرموند: «می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند، خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ی ما است. جای حضور ملت ایران است.»

۱۳۹۵/۲/۱۹

اخبار مرتبط