حمایت جالب فردوسی‌پور از قلعه‌نویی

پرسپولیس قهرمان شد!

برنامه 90 شب گذشته به بررسی حواشی بازی‌های هفته بیست‌ونهم لیگ برتر پرداخت.

به گزارش نما به نقل از میزان، برنامه 90 شب گذشته به بررسی اتفاقات هفته بیست‌ونهم لیگ برتر و انتخابات فدراسیون فوتبال مربوط بود که البته حاشیه‌های بازی استقلال مقابل تراکتورسازی بیشترین زمان برنامه را به خود اختصاص داشت.

نظرسنجی پیامکی برنامه در خصوص پیش‌بینی قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر پانزدهم بود که 67 درصد از شرکت‌کنندگان پرسپولیس را قهرمان و استقلال خوزستان را نایب‌قهرمان دانستند.

برنامه با گزارشی از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال و حواشی آن پخش شد. صحبت‌های جنجالی مصطفی آجرلو، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون در ادامه روی آنتن رفت.

عادل فردوسی‌پور در مورد البسه اسپانسر جدید فدراسیون فوتبال با بسیاری از کاربران فضای مجازی هم‌نظر بود و در جریان برنامه چندین بار به طرح و کیفیت پیراهن‌ها طعنه زد. گری لینکر، مجری برنامه «match of the day» تلویزیون انگلیس چند ماه پیش گفته بود اگر لسترسیتی قهرمان لیگ برتر جزیره شود با لباسی نامتعارف در برنامه حاضر می‌شود. فردوسی‌پور به طعنه گفت: «لینکر می‌تواند از لباس جدید تیم ملی کشورمان برای این کار استفاده کند!»

بازی‌های گسترش فولاد مقابل پرسپولیس و اتفاقات بازی مانند استقبال کم تماشاگران و حاشیه‌های پیرامون تغییر ورزشگاه پخش شد. محمد فنایی، کارشناس داوری برنامه معتقد بود یک پنالتی روی مگنو باتیستا، بازیکن برزیلی گسترش فولاد اعلام نشده است.

بررسی دیدار پرحاشیه استقلال مقابل تراکتورسازی زمان زیادی را به خود اختصاص داد. مهم‌ترین بخش درگیری شدید مهدی رحمتی، کاپیتان استقلال و امیر قلعه‌نویی، سرمربی تراکتورسازی بود. فردوسی‌پور و همکارانش درگیری لفظی این دو را به صورت زیرنویس پخش کردند. زبان‌درازی رحمتی به قلعه‌نویی بخشی بود که مورد انتقاد فردوسی‌پور هم قرار گرفت. البته فرزاد مجیدی، سرپرست موقت تیم استقلال در ادامه روی خط آمد و اعتقاد داشت مخاطب رحمتی، یکی از بازیکنان تراکتورسازی بوده که با او شوخی داشته است!

نکته جالب حمایت فردوسی‌پور از قلعه‌نویی بود. مجری برنامه 90 در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مخالفان جدی سرمربی فعلی تراکتورسازی محسوب می‌شده اما او شب گذشته اعلام کرد فیلم حرکات قلعه‌نویی را بررسی کرده و هیچ حرکت خاصی ندیده است. فردوسی‌پور حتی اعتراض هواداران استقلال به قلعه‌نویی را کار صحیحی ندانست. البته طرفداران تیم آبی‌پوش پایتخت به عملکرد پرویز مظلومی و مخصوصا تعویض‌های او اعتراض داشتند. نکته جالب اینکه رحمتی شب گذشته با انتشار متنی در فضای مجازی از رفتار خود عذرخواهی کرد اما نامی از قلعه‌نویی نبرد.

کارشناس داوری برنامه معتقد بود مهاجم تراکتورسازی روی صحنه گل اول این تیم روی مدافع استقلال خطا کرده است.

مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال روی خط آمد. وی هر گونه شائبه حمایت دولت و همچنین رؤسای هیئت‌های استانی را رد کرد. تاج بر ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم تأکید داشت.

فردوسی‌پور قصد صحبت با مسئولان باشگاه استقلال را هم داشت که تنها موفق به صحبت با فرزاد مجیدی داشت. سرپرست موقت استقلال از رحمتی حمایت کرد و معتقد بود فردی کت‌وشلوار پوش که کنار قلعه‌نویی حضور داشت به استقلالی‌ها توهین می‌کرده است.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط