هدف گذاری برای صادرات 50 میلیارد دلاری كالا

مدیركل دفتر صادرات كالای سازمان توسعه تجارت ایران : با توجه به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل، جهت گیری اصلی ، صادرات كالاهای دارای ارزش افزوده وبا فناوری بالا است .

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران امروز در نشست میز صادرات خدمات شرکتهای دانش بنیان خراسان جنوبی در بیرجند افزود : با توجه به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل، جهت گیری اصلی ، صادرات کالاهایی است که دارای ارزش افزوده وبا فناوری بالاست.

وی با اشاره به بسته حمایت از صادرات غیرنفتی و مشوقهای سرمایه در گردش و یارانه سود تسهیلات گفت: این حمایتها بیشتر در چارچوب سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ملی برونگرایی اقتصاد با محور توسعه صادرات است و حوزه دانش بنیان در اولویت قرار دارد.

مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه هم اکنون بیش از 90 درصد تولیدات کشور به مصرف داخلی می رسد افزود: این وضع به آینده تولید ضربه می زند که باید برای حضور در بازارهای جهانی برنامه ریزی اساسی کرد.

محمود بازاری افزود:ازابتدای قانون برنامه پنجم توسعه در سال 86،حمایت از شرکتهای دانش بنیان آغاز شد و سهم این شرکتها در کل صادرات غیر نفتی کشور باید در پایان سند چشم انداز بیست ساله به 20 درصد برسد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار شرکت دانش بنیان در کشور گفت:این شرکتها برای اینکه بخواهند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، باید در نمایشگاههای بین الملی شرکت کنند.

مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران، تمایز در تولید، کیفیت و استانداردها را رمز موفقیت شرکتهای دانش بنیان برای حضور در بازارهای جهانی دانست.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 30 شرکت دانش بنیان در استان گفت:کشورهای افغانستان،پاکستان و عراق بازارهای هدف صادرات محصولات دانش بنیان خراسان جنوبی هستند.

محمد رضا دوستی افزود:پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، درگاه صادرات این محصولات به کشورهای همسایه است و امیدواریم شاهد افزایش صادرات تولیدات دانش بنیان استان باشیم.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط