روحانی: سرازیر شدن كمپانی‌‌ها به ایران

رئیس جمهور گفت: توانستیم در تورم گام‌هایی برداریم و تورم را امسال تك‌رقمی خواهیم كرد و روند كاهنده تورم به صورت مستمر و متوالی به غیر از دولت یازدهم در هیچ دولتی وجود نداشته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان کرمان در محل حسینیه ثارالله اظهار داشت: همواره خاطره من از علما و طلاب، فضلا و آنهایی که از استان کرمان در دوران انقلاب اسلامی تلاش می‌کردند و در دوران دفاع مقدس و دوران بعد از آن همیشه خوش بوده است.

وی بیان کرد: کرمان همواره به عنوان دیاری که شجاعان، فرهیختگان، عالمان و بزرگان از آن به پا خاسته‌اند در حافظه تاریخی ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با رهبری در روز گذشته ابراز داشت: ایشان خاطراتی را از خاطرات خود از کرمان در دوران قبل از انقلاب اسلامی تعریف کردند و این را تکرار کردند که اگر به غیر از مشهد، قم و تهران قرار بود جایی برای زندگی انتخاب کنم، کرمان را انتخاب می‌کردم.

روحانی ادامه داد: هیچ کس فکر نمی‌کرد، امام با یاران کمی که دور و بر وی را گرفته بودند در برابر رژیم تا دندان مسلح پهلوی این انقلاب عظیم را به پیروزی برساند.

وی اضافه کرد: جوانان عزیز ما، سپاه ما، بسیج ما، ارتش ما و نیروهای مختلف از جمله نیروهای عشایر و مردمی و جهاد سازندگی به جبهه کمک کردند، این ملت کار بزرگی را به ثمر رساند.

رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از دوران جنگ با فراز و نشیب‌هایی مواجه بودیم و در همه فراز و نشیب‌ها راه و رسم اباعبدالله الحسین و ایثار فداکاری آن عزیز رمز موفقیت ما بود.

روحانی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس هم روزهای سختی بر مردم ما گذشت و رزمندگان ما بسیار با شهامت عمل کردند.

وی تصریح کرد: جنگ هشت ساله ثابت کرد نیروی انسانی، انگیزه و ایمان بر همه سلاح‌ها پیروز می‌شود، زیرا ما سلاحی نداشتیم و هیچ‌کس به ما سلاحی نمی‌داد، در حالی که پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را به صدام می‌دادند.

رئیس جمهور افزود: ایمان و انگیزه جوانان ما چراغ فروزان مسیری است که خاندان رسالت و به ویژه اباعبدالله الحسین برای ما روشن و مشخص کرده بودند و این موجب موفقیت در عملیات‌های دوران دفاع مقدس شد و آیا بدون زیارت عاشورا، دعای توسل و گریه‌ها و توجه‌ها می‌شد ما پیروز شویم و کسی که با امام حسین(ع) است، آبرومند است.

روحانی عنوان کرد: وحدت و ایستادگی مردم موجب موفقیت ما شد و امروز بعد از برجام، انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد و مردم پای صندوق رای رفتند و به دنیا گفتند اگر مشکل و یا اختلاف سلیقه داریم، پای صندوق می‌رویم و صندوق رأی گره ما را باز می‌کند، اما روبه‌روی هم نمی‌ایستیم و آبروی یکدیگر را نمی‌بریم.

وی تأکید کرد: اگر با اخلاق اسلامی در انتخابات شرکت کردیم، آنگاه با سراسر جهان فرق داریم و باید الگوی مناسبی داشته باشیم که خاندان عصمت و طهارت (ع) بهترین الگو و بزرگ‌ترین سرمایه ما هستند.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه بازگشت به عقب معنا ندارد، گفت: ما باید آینده‌نگر باشیم و درون‌زا بودن و برون‌نگر بودن در اقتصاد مقاومتی مهم است، چراکه اقتصاد را نمی‌توان بدون ارتباط با دنیا با سرعت مناسبی به پیشرفت مطلوب رساند.

روحانی متذکر شد: سیر و صیر ما باید به سمت حق باشد و اگر اقتصاد ما تنها برون‌نگر باشد، این خطر وجود دارد، اگر یک روزی دیگران برنامه‌ریزی و توطئه کنند، اقتصاد ما را فلج می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین اگر فقط به درون توجه کنیم، پیشرفت نمی‌کنیم، اما باید رونق را در داخل به وجود آوریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: در این مدتی که از عمر دولت یازدهم گذشته است، بعضی چیزها را که ابتدا بسیار بغرنج و پیچیده به نظر می‌آمد به کمک مردم، اندیشمندان و صاحب‌نظران برطرف کردیم.

وی ادامه داد: باید با متخصصان و صاحب‌نظران شور و مشورت کنیم، چراکه بدون خردورزی و مشورت نمی‌توان پیش رفت.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: توانستیم در تورم گام‌هایی برداریم و تورم را امسال تک‌رقمی خواهیم کرد و روند کاهنده تورم به صورت مستمر و متوالی به غیر از دولت یازدهم در هیچ دولتی وجود نداشته است.

روحانی افزود: در سال ۹۳ توانستیم غول رکود را به زانو درآوریم، اما در اواسط ۹۳ فشار کاهش قیمت نفت آغاز شد و در سال ۹۴ به سختی عبور کردیم و همه کشورهای تولیدکننده نفت با مشکلات عجیب و غریبی مواجه شدند و امسال با تجدید قوا وارد عمل شده‌ایم و ان‌شاءالله به رشد پنج درصدی می‌رسیم.

وی متذکر شد: ما نمی‌توانیم به رشد و رونق برسیم و در رقابت با دنیا در اقتصاد پیشرفت داشته باشیم، مگر اینکه زمینه‌های لازم را فراهم کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: امنیت به عنوان یک موضوع مهم در کشور ما وجود دارد و باید از تمام نیروهای امنیتی و مسلح سپاسگزاری کنیم، چراکه اگر ما قدرت، تلاش و برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه نداشتیم، کشور پیش نمی‌رفت.

وی با تأکید بر اینکه ما نیاز به وحدت داریم، تصریح کرد: اگر قرار باشد از هم جدا شویم به موفقیت نمی‌رسیم؛ در استان کرمان خاک مستعد، مردم سخت‌کوش، برنامه‌ریز و کارآفرین وجود دارد و زمینه برای جذب کارآفرینان داخلی و خارجی فراهم است.

روحانی ادامه داد: مدیریت استانی و وحدت، راه اعتدالی که امام جمعه و استاندار دنبال می‌کنند، بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: مردم باید از توان، استعداد و علم خود برای توسعه استان کرمان استفاده کنند و ان‌شاءالله بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که شرایط خوبی نه تنها برای خودمان، بلکه برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

رئیس جمهور تشریح کرد: اگر همه دستگاه‌ها و مدیران خود را برای تحقق پنج درصد رشد متعهد بدانند، ما به رونق اقتصادی می‌رسیم، چراکه کشور ما کشوری با استعداد و امن است.

روحانی از سرازیر شدن کمپانی‌های بزرگ به ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: ایران را به عنوان یک اقتصاد نوظهور در سال‌های آینده می‌بینند و می‌توانیم ایران و استان کرمان را آباد کنیم و همه کشور را به حرکت درآوریم و راهش این است که اخلاق اسلامی و ایثار داشته باشیم.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط