تشریح كلاهبرداری سه متهم بانكی

شیوه كلاهبرداری این متهمان ارسال پیامك از زندان بوده كه در پیامك به صاحبان شماره تلفن ها اعلام می كردند كه آنها برنده سفر به مشهد و یا عتبات عالیات شده اند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در نشست دادستان تهران با قضات دادسرای جرایم بانکی، سه کلاهبردار شیوه اعمال مجرمانه خود را تشریح کردند.

این سه متهم آقای "ح" ، آقای "الف،الف" و خانم"خ" هستند که به مدت 8 ماه و در قالب یک باند، اقدام به کلاهبرداری از داخل زندان می کردند.

این سه متهم البته از سوی فردی به نام"ع. ح.د" که بیرون زندان بود هدایت می شدند و این فرد با شناسایی افرادی با وضعیت مالی ضعیف به نام آنها حساب بانکی باز می کرد و مبالغی که از مردم کلاهبرداری می شده مستقیم به حساب این افراد منتقل می شد.

شیوه کلاهبرداری این متهمان ارسال پیامک از زندان بوده که در پیامک به صاحبان شماره تلفن ها اعلام می کردند که آنها برنده سفر به مشهد و یا عتبات عالیات شده اند.

این متهمان پس از ارسال پیامک به افراد، به شیوه ای اغوگرایانه آنان را به سمت عابربانکها می کشیدند و با اعلام کدهایی مشخص از کارت آنها مبالغی را به حساب دیگر منتقل می کردند.

براساس این گزارش، متهم اصلی پرونده با وجوه منتقل شده و با همکاری خانم"خ" سکه یا طلا خریداری می کرد.

متهمان در این مدت بین 500 هزار تومان تا 99میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کردند.

در این نشست همچنین عباس جعفری دولت آبادی به پرونده های معوقات بانکی و مالی اشاره و روند رسیدگی به این پرونده ها را تشریح کرد.

وی گفت: تاکنون 630 پرونده درباره معوقات بانکی در دادسرا تشکیل شده است.

جعفری دولت ابادی تصریح کرد: قوه قضائیه در برخورد با جرایم بانکی و مالی عزم جدی دارد.

وی همچنین خطاب به هنرمندان تاکید کرد: در صورتی که مرتکب تخلف شوند اسامی آنان به صورت کامل در رسانه ها اعلام خواهد شد.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط