كسب 4 طلا، 3 نقره و يك برنز تا يك هفته مانده به پايان المپيك

تاریخی‌ترین نتیجه ایران در المپیك رقم خورد

كاروان ورزشی ایران در فاصله‌ی یك هفته مانده به پایان المپیك لندن، تاریخی‌ترین نتیجه تمام ادوار المپیك را به ثبت رساند.


به گزارش نما به نقل از ایسنا، المپيك 2012 لندن براي تاريخ ورزش ايران خاطره‌ساز شد چرا كه با مدالهاي طلاي سوريان، نوروزي، رضايي و سليمي و نقره‌هاي حدادي، نصيرشلال و انوشيرواني و برنز رسمتي، بهترين نتيجه ادوار مختلف بازي‌هاي المپيك براي ايران ثبت شد.

كاروان ورزشي ايران در شرايطي كه در نخستين روزهاي هفته دوم رقابت‌ها كه هفته مدال‌آوري براي ايران است قرار دارد با كسب 4 مدال طلا، 3 نقره و يك برنز بهترين نتيجه تاريخ المپيك را به دست آورده است. اين نتيجه در حالي رقم مي‌خورد كه هنوز آزادكاران كشتي ايران و تكواندوكاران برابر حريفان‌شان قرار نگرفته‌اند. يعني رشته‌هايي كه شانس اول مدال براي كاروان ورزشي ايران به حساب مي‌آيند.

پيش از اين ورزش‌دوستان ايران، المپيك سيدني را بهترين المپيك براي ورزشكاران ايراني مي‌دانند چرا كه 2000 سالي بود كه ايران با كسب سه مدال طلا و يك مدال برنز بهترين سال ورزشي‌اش را در بازي‌هاي تاريخي المپيك به دست آورد مدال‌هايي كه حسين رضازاده و حسين توكلي در وزنه‌برداري و عليرضا دبير در كشتي آزاد به نام خود ثبت كردند و برنزي كه هادي ساعي به جمع مدال‌هاي ايران اضافه كرد. ایران در سیدنی بیست و ششم شد.

كاروان ورزشي ايران در حال حاضر 8 مدال (4 طلا، 3 نقره و يك برنز) دارد و اين فرصت استثنايي وجود دارد تا نتيجه بهتري هم رقم بخورد. كاروان ايران در هيچ دوره‌اي در المپيك به چهار مدال طلا دست پيدا نكرده بود كه با توجه به نقره‌ي نصيرشلال و طلاي رضايي اين ركورد پيش از به پايان رسيدن المپيك شكسته شده است.

ركورد بيشترين مدال نيز به سال 1952 هلسينكي بر مي‌گشت كه 3 نقره و 4 برنز به دست آمد. در آن المپيك هم مدال‌آوران ما پهلوانان بودند. جهان‌پهلوان تختي نخستين نقره را بر گردن آويخت. ناصر گيوه‌چي در كشتي و محمود نامجو در وزنه‌بردار دو ورزشكار نقره‌اي ايران معرفي شدند. برنزي‌هاي ما در فنلاند نيز از اين دو رشته بودند. محمود ملاقاسمي، عبدالله مجتبوي و جهانبخت توفيق كشتي‌گيران برنزي و علي ميرزايي وزنه‌بردار برنزي ايران بود. ورزشكاران ايران ركورد تعداد مدال را نيز شكستند و تا اينجا هشت مدال گرفته‌اند.

در شرايطي كه سال‌ها از اين دو المپيك خاطره‌انگيز براي ورزش ايران مي‌گذرد دوباره پهلوانان ايراني در حال افتخار‌آفريني هستند. افتخارآفريني كه در تاريخ المپيك ايران بي‌نظير است و مدال‌هاي زيادي از لندن براي ورزش‌دوستان به ارمغان مي‌آورد.

كاروان ورزشي ايران با 4 طلا، 3 نقره و 1 برنز تا پايان روز سه شنبه در رده‌ ارزشمند يازدهمي المپيك ايستاد.

۱۳۹۱/۵/۱۸

اخبار مرتبط