روسیه: به جای تركیه از ایران كالا وارد می كنیم

معاون رئیس اداره فدرال نظارت بر فرآورده های دامی و گیاهی روسیه: میوه و سبزیجات تولید ایران می تواند جایگزین محصولاتی شود كه پیشتر از تركیه وارد می شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، معاون رئیس اداره فدرال نظارت بر فرآورده های دامی و گیاهی روسیه اعلام کرد ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ترکیه به این کشور که ممکن است از هفته آینده اعمال شود، بر قیمت این محصولات یا فراوانی آنها در بازار روسیه هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.

«الکسی الکسینکو» معاون رئیس اداره فدرال نظارت بر فرآورده های دامی و گیاهی روسیه در این باره گفت: «ترکیه از مدت ها پیش دیگر به عنوان یک تامین کننده عمده میوه و سبزیجات برای بازار روسیه محسوب نمی شود.»

وی در ادامه گفت: «به همین دلیل در آینده به هیچ وجه شاهد کمبود این گونه محصولات در بازار روسیه نخواهیم بود.»

الکسینکو در ادامه افزود میوه و سبزیجات تولید ایران می تواند جایگزین محصولاتی شود که پیشتر از ترکیه وارد می شد.

وی گفت: «یک بازیگر قدرتمند دیگر در بازار محصولات غذایی روسیه وجود دارد، ایران. این کشور، یک تولید کننده عمده محصولات کشاورزی است.»

معاون رئیس اداره فدرال نظارت بر فرآورده های دامی و گیاهی روسیه در ادامه افزود از سر گیری واردات محصولات کشاروزی و دامی از ترکیه تنها در صورتی ممکن خواهد بود که این کشور «تضمین های قابل راستی آزمایی» را در خصوص محصولات خود ارائه دهد.

وی افزود ترکیه در ارائه خدمات قرنطینه محصولات صادراتی خود، بی کفایتی نشان داده است.

الکسینکو پیشتر نیز اعلام کرده بود اداره فدرال نظارت بر فرآورده های دامی و گیاهی روسیه احتمالا واردات میوه جات و سبزیجات را از ترکیه متوقف خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

۱۳۹۵/۲/۲۴

اخبار مرتبط