اعتراض حقوق‌بشری مغرب جواب داد؛

آمریكا رسما عذرخواهی كرد

وزارت خارجه آمریكا به دلیل اشتباه در تهیه گزارش حقوق بشری از كشور مغرب، پس از انتقاد شدید مغربی‌ها، ناچار شد رسما عذرخواهی كند.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، وزارت خارجه آمریکا به دلیل اشتباه در تهیه گزارش حقوق بشری از کشور مغرب، پس از انتقاد شدید مغربی‌ها، ناچار شد رسما عذرخواهی کند.

دولت آمریکا از طریق سفارت خود در کشور مغرب رسما از دولت این کشور به دلیل اشتباه در تدوین گزارش سالانه حقوق بشری مغرب عذرخواهی کرد.

این اشتباه در درج نام «عبد اللطیف الحموشی»، رئیس دستگاه امنیت عمومی مغرب در گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در سال 2016 رخ داد.

این گزارش انتقاد شدید دولت مغرب از گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر را به همراه داشت. رباط این گزارش را «افترا و دروغ» توصیف کرده بود.

پایگاه خبری «هسبرس» نوشت: وزارت خارجه آمریکا ذکر نام رئیس دستگاه امنیت عمومی مغرب در گزارش حقوق بشر خود را «خطای غیر عمد» و ناشی از تسلل در تهیه و تدوین گزارش بوده است.

این عذرخواهی به معنای تکذیب محکومیت خبرنگار مغربی به 4 ماه تعلیق به اتهام توهین به الحموشی است.

وزارت خارجه مغرب در این خصوص صحت واقعه را تکذیب و عنوان کرده بود که فرد مورد اهانت الحموشی نبوده است.

گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر که آوریل گذشته منتشر شده بود، وضعیت حقوق بشر در مغرب را بشدت مورد انتقاد قرار داد اما رباط آن را اشتباه دانست و بشدت به آمریکا اعتراض و سفیر این کشور را احضار کرد.

۱۳۹۵/۳/۱

اخبار مرتبط