شكست سنگین دولت تركیه در مرز لاذقیه سوریه

با شكست نیروهای تروریستی چچنی و قفقازی در منطقه «جبل التركمان» در شمال لاذقیه و هم مرز با تركیه، دولت آنكارا صدها تروریست جیش‌الفتح را برای كمك به دیگر تروریست‌ها به منطقه گسیل كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، تحولات میدانی روزهای اخیر استان لاذقیه با غلبه نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت بر عناصر تروریستی ادامه پیدا کرده و مناطقی مهمی در مرز با ترکیه باز پس گرفته شد.

پاکسازی مناطقی مهمی از جمله روستای الشحروه، برج الحیاه و ارتفاعات 502، 559 و469 بخشی از موفقیت‌های ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بود و سرانجام عناصر تروریستی مجبور به عقب نشینی گسترده از منطقه شدند.

با شکست سنگین تروریست‌های چچنی و قفقازی در جبهه شمال غرب استان لاذقیه این بار دولت ترکیه وارد میدان شد و برای جلوگیری از ادامه عقب نشینی‌ها برای نخستین بار تروریست‌های جیش الفتح را از مناطق مرزی به سوی جبهه‌های نبرد اعزام کرد.

اگر چه شکست تروریست‌های با تجربه و زبده تروریست‌های چچنی و قفقازی برای دولت ترکیه غیر قابل انتظار بود اما آنکارا برای کنترل اوضاع از شب گذشته صدها تروریست‌ را به منطقه انتقال داد.

درگیری‌های سنگین میان نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت با تروریست‌های جیش الفتح تا ساعاتی قبل ادامه یافت و خبرها حاکیست کنترل برخی مناطق همچنان میان دو طرف دست به دست می‌شود.

یک منبع میدانی در شمال غرب استان لاذقیه گفت: به دلیل شدت درگیری‌ها، کنترل برخی مناطق در بازه‌های زمانی مختلف میان نیروهای سوری و تروریست‌ها تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: درگیری‌های سنگین با عناصر تروریستی جیش الفتح در حومه روستای الشحروره و برج الحیاه ادامه دارد و نیروهای سوری در تلاش هستند این مناطق را به طور مجدد باز پس بگیرند.

شکست عناصر تروریستی چچنی و قفقازی پیامی روشن برای حامیان تروریسم است و همین مسئله باعث شده دولت ترکیه در سراسیمگی آشکار از نیروهای ذخیره (تروریست های جیش الفتح) استفاده کند.

۱۳۹۵/۳/۲۸

اخبار مرتبط