برای مقابله با این سرطان شایع، گردو بخورید!

یكی از دانه های خوشمزه آجیل كه در وعده صبحانه به همراه پنیر خورده می شود می تواند اثراتی منحصربفرد در جلوگیری و كنترل یكی از انواع سرطان در انسان ها داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای جلوگیری از ابتلا به سرطان روده حتماً در طول روز از گردو در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

براساس تحقیقات موش هایی آزمایشگاهی که با گردو تغذیه شده اند پنج الی هفت درصد کمتر از سایر موش ها به سرطان روده مبتلا شده اند ، همچنین در نتایجی همسو کارشناسان دریافته اند مصرف گردو حتی می تواند اندازه تومورهای سرطان روده را نیز کاهش دهد.

علت این امر خاصیت پروتئین ها، مواد شیمیایی، اسیدهای چرب اشباع نشده، و مقادیر بالای ویتامین E موجود در گردو است که مانند یک ماده پروبیوتیک باعث فعالسازی باکتری های مفید روده می شوند و در مقابل تومورها از روده حفظت می کنند.

براساس آمارها سرطان روده سومین سرطان مرگبار در جهان است و همه ساله میلیون ها انسان در سراسر جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند، ابتلا به سرطان روده به دلایل مختلفی از جمله رژیم غذایی نامناسب شامل خوراکی های پرچرب، شور ،ترش و پرنمک، چاقی و اضافه وزن، اجابت مزاج ناسالم و یبوست های طولانی مدت، استعمال سیگار و دخانیات، بی تحرکی و عدم مصرف میوه و سبزیجات تازه رخ می دهد و با علائمی چون خونریزی به هنگام دفع، یبوست، لاغری و بی اشتهایی همراه است.

نقش گردو در نابودی و کنترل بسیاری از بیماری های وابسته به رژیم غذایی مانند بیماری های قلبی ، دیابت و اختلالات عصبی نیز به اثبات رسیده است.

کارشناسان در عین حال توصیه می کنند افراد از گردو تازه استفاده کنند و از خوردن گردو به همراه نمک تا حد امکان خودداری کنند زیرا می تواند در دراز مدت باعث بالا رفتن فشار خون شود.

گردو همچنین در تقویت حافظه موثر است و سالمندان مستعد ابتلا به آلزایمر می توانند از آن به عنوان یک داروی مکمل برای حافظه خود استفاده کنند.

۱۳۹۵/۴/۱۶

اخبار مرتبط