مرگ 3پلیس در تظاهرات آمریكایی‌ها علیه تبعیض نژادی +عكس

عکس خبري -مرگ 3پليس در تظاهرات آمريکايي‌ها عليه تبعيض نژادي +عکس

هزاران نفر از مردم آمریكا در شهرهای مختلف این كشور در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه افسران پلیس آمریكا علیه سیاهپوستان به خیابان‌ها آمدند. معترضان وارد محوطه كنگره شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، به دنبال کشته شدن دست‌کم 2 سیاهپوست توسط نیروهای پلیس آمریکا در چند روز گذشته، مردم آمریکا در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه پلیس این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده از آغاز موج جدیدی از اعتراضات در شهرهای آمریکا علیه کشتار سیاهپوستان به دست نیروهای پلیس این کشور حکایت دارد.

بنا بر گزارش «نیویورک‌تایمز»، رئیس پلیس شهر دالاس اعلام کرد، در جریان این اعتراضات مردمی که پنج‌شنبه شب برگزار شد، دست‌کم 3 افسر پلیس به ضرب گلوله تک‌تیراندازهای ناشناس کشته و 7 نفر دیگر نیز در دالاس زخمی شدند.

شبکه‌های تلویزیونی آمریکا در حال پخش گزارش‌های مربوط به ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف این کشور در شب گذشته هستند.

بنا به گزارش شرکت‌کنندگان در این اعتراضات گسترده، در واشنگتن حدود هزار نفر برای اعتراض به این اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا به خیابان‌ها آمدند. گزارش‌های منتشر شده از این امر حکایت دارد که معترضان حفاظ اطراف ساختمان کنگره را شکسته و وارد محوطه کنگره آمریکا شده‌اند.

مردم نیویورک نیز به این اقدامات نژادپرستانه معترض بودند و اعتراض خود را با آمدن به خیابان‌های نیویورک نشان دادند.

با وجود اینکه تظاهرات در نیویورک نسبتا آرام برگزار می‌شد اما پلیس نیویورک تعدادی از معترضان را دستگیر کرده است.

شبکه فاکس نیوز گزارشی را از ناآرامی‌های امروز صبح (پنج‌شنبه شب به وقت آمریکا) در دالاس تگزاس پخش کرد.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده دست‌کم 10 افسر پلیس در حمله تک‌تیراندازهای ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند که 3 نفر آنها کشته شده‌اند.

برخی گزارش‌ها تصویری را نشان می‌دهد که یکی از این تک‌تیراندازها را در طبقه هفتم پارکینگ ساختمان «بانک آمریکا» با اسلحه «AR-15» به تصویر کشیده است.

۱۳۹۵/۴/۱۸

اخبار مرتبط